امسال حدود ۱۹۰۰ هکتار شبکه آبیاری نوین در آذربایجان‌شرقی اجرا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال از محل کمک‌های بلاعوض دولتی، یک هزار و ۸۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

به گزارش آذرانجمن، اکبر فتحی اظهار کرد: در هشت ماه امسال بیش از ۵۶۴ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی با صرف ۱۹ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال به سامانه‌های آبیاری بارانی مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: سهم اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از آبیاری موضعی در هشت ماه امسال ۱۲۹.۳ هکتار بوده است که برای اجرای آن ۳۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: در این مدت همچنین یک هزار و ۲۰۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان با صرف هزینه ۷۷ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریالی به شبکه‌های آبیاری کم فشار مجهز شده‌اند.

فتحی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها از محل کمک‌های بلاعوض دولتی در سال جاری تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه وسعت شبکه‌های آبیاری استان تا سال ۱۳۹۲ به ۴۰ هزار هکتار می‌رسید، اعلام کرد: تنها در فاصله زمانی سه ساله ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ شمسی ۲۵۶ میلیارد تومان برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی فرعی درجه سه و چهار در ۱۶ هزار هکتار از اراضی این خطه هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده سازمان جهاد کشاورزی برای تجهیز اراضی کشاورزی استان به شبکه‌های آبیاری نوین در راستای احیای دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته افزود: جلوگیری از هدر رفت آب در مسیر انتقال، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کشت محصولات کم آب بر، عمده اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در این راستاست.

وی افزود: همجواری آذربایجان شرقی با دریاچه ارومیه موجب استحصال محصولات متنوع و زیادی در این حوضه می‌شد، اما خطر کاهش آب امکان کاهش تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشت و همه دستگاه‌های دولتی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه با در اولویت قرار دادن این هدف در دستور کار خود، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا