کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما و بارش برف و بروز یخبندان طی هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ خروج تدریجی سامانه‌ بارشی از نواحی جنوب شرق استان می‌باشد لذا از بعد از ظهر امروز تا دوشنبه جوی پایدار در استان پیش‌بینی شده و غلظت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری سامانه‌ بارشی فعالی وارد استان شده و تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت که طی روز‌های دوشنبه و چهارشنبه شدت بیشتری خواهد داشت و موجب بارش باران و برف و بروز مه خواهد شد.

وی افزود: روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود، اما مجددا از شب چهارشنبه بارش‌ها شدت یافته و موجب کاهش محسوس دما خواهد شد.

امیدفر گفت: بارش غالب موج چهارشنبه تا پنجشنبه به صورت برف بوده و موجب یخبندان، لغزش جاده‌ها و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های مرتفع و کوهستانی استان خواهد شد لذا با توجه به افزایش سرعت باد و بارش شدید برف کولاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا