اظهارات برزیده در پی فاجعه “منا” / «دردناک است»

خبرگزاری ارک – عبدالحسن برزیده در رابطه با فاجعه‌ “منا” و کشته شدن هموطنان‌مان در آن به لزوم پیدا کردن راه حل برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات، تاکید کرد.

این کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، ضمن تاکید بر پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از تکرار این نوع فجایع گفت: من به عنوان یک شهروند و به عنوان کسی که از نزدیک شاهد این اتفاقات بوده‌ام، می‌گویم بیشتر از اینکه بخواهیم دعوا کنیم، بهتر است به فکر یک راه حل باشیم.

برزیده ادامه داد: حتی اگر می‌توانیم باید به نحوی دولت عربستان را مجبور کنیم تا برای جلوگیری از این اتفاقات ، اقداماتی انجام دهد تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

او همچنین اظهار کرد: کشته شدن انسان‌ها واقعا دردناک است که متاسفانه انگار در دنیای ما کم اهمیت شده است. همه‌ی انسان‌ها حق حیات دارند و نباید حق زندگی ‌شان با سهل‌انگاری از دست برود.

کارگردان «مزارشریف» یادآور شد: من سه سفر به مکه داشته‌ام که هر سه‌ی آن‌ها حج واجب بوده که در یک مورد شاهد کشته شدن افراد در رمی جمرات بودم و به چشم خودم دیدم که چطور آن‌هایی که به جهت جثه ضعیف‌تر هستند به دلیل ازدحام جان خود را از دست می‌دهند و یا برخی دیگر که از پل سقوط می‌کنند.

برزیده همچنین در پایان تصریح کرد : بیش از دعواهای سیاسی در رابطه با این موضوع و مقصر دانستن دولت عربستان، که مقصر هم هست، باید به فکر راه‌حل برای جلوگیری از تکرار این فاجعه‌ها شویم و از برگزارکنندگان حج بخواهیم که کاروان‌ها را مدیریت کنند که از کاروان ها بخواهند با حرکت در ساعات مختلف از ازدحام جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا