لزوم استقرار شرکت‌های دانش بنیان به عنوان خوشه‌های توسعه در شهرک‌های صنعتی

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که باید شرکت‌های دانش بنیان را به عنوان خوشه‌های توسعه در شهرک‌های صنعتی مستقر کنیم، گفت: باید به دنبال شرکت‌هایی که می توانند پیوند دانشگاه با صنعت را تسهیل کنند، باشیم و این امر را به عنوان ادبیات رایج و فرهنگ پژوهش و تحقیقات در مجموعه صنعت استان نهادینه کنیم.

به گزارش ارک خبر،زین العابدین خرّم روز یکشنبه، ۱۲ دی ماه، در مراسم رونمایی از دستگاه CNC پنج محور همزمان دنتال در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند، با بیان این‌که تصمیم داریم سهم اقتصاد آذربایجان شرقی در حوزه‌ی دانش بنیان را ارتقا دهیم، اظهار کرد:  در اولین روزهای مسئولیت بنده عرض کردم باید موانع را رفع کرده و تسریع و تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت را دنبال کنیم.

وی با بیان این‌که آیین نامه‌ی ستاد تسهیل اقتصاد دانش بنیان استان تنظیم وابلاغ شده است، گفت: باید بستری برای کسانی که مشغول فناوری هستند، فراهم شود تا از لحاظ کارآفرینی جزو استان‌های برتر باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که امروز کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود، گفت: اکنون برای تولید ثروت و کارآفرینی در صنعت، کشاورزی، خدمات و معدن باید از گذرگاه علم و توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان عبور کنیم و این امر در استان مقدور است.

وی با بیان  این‌که اکنون خیز بلندی توسط جوانان در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان شروع شده است، ادامه داد: جوانان ایده پرداز باید به مرحله امید آفرینی برسند و نباید تلاش و امیدشان برای تولید محصولات از بین برود، قطعا این امر با کمک مسئولان و اساتید دانشگاه با وحدت میسر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که برای برون رفت از وضع موجود اقتصادی و ارتقای تولید ناخالص ملی، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان مراکز فناوری و رشد و استارتاپ‌ها، راه درست است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و مراکز فناوری و رشد، از عوامل توسعه‌ هستند که باید این مسیر را طی کنیم و با تلاش آن را به مرحله‌ی بلوغ و تکامل برسانیم.

خرم همچنین از فعالیت‌های فناورانه دانشگاه صنعتی سهند قدردانی کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز علمی توانسته جوانان مبتکر و خلاق را انسجام دهد و باید الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

براساس این گزارش، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم از دستگاه CNC پنج‌محوره که برای نخستین بار در کشور توسط مبتکران دانشگاه صنعتی سهند طراحی و ساخته شده است، رونمایی و سپس از محصولات نوآورانه این دانشگاه بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا