بی‌کفایتی حکام عربستان ، کام مردم ایران را تلخ کرد

خبرگزاری ارک – مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل امور شاهد و ایثار گران در این وزارتخانه گفت: بی‌کفایتی حکام عربستان کام مردم ایران اسلامی را در عید قربان تلخ کرد.

محمدحسین کفراشی در مراسم بزرگداشت شهید شاخص کشوری شهید رضا سلیمانی ابهری با تسلیت واقعه جان‌سوز منا به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، افزود: آموزش و پرورش استان زنجان 36 هزار دانش‌آموز و 5000 معلم شهید را تقدیم این انقلاب کرده است و عزت و سربلندی کنونی کشور مدیون خون شهدای هشت سال دفاع‌مقدس است.

وی با بیان اینکه شهیدان برای دفاع از کیان و ناموس ایران اسلامی جان عزیز خود را نثار کرده‌اند، گفت: یکی از شاخص‌ترین ویژگی در زندگی شهدای والامقام مردانگی آن‌ها بود.

کفراشی با بیان اینکه افراد شایسته و دین‌دار در سختی‌ها شناخته می‌شوند، تاکید کرد: شهدای گران‌قدر از دنیادوستی و تعلقات دنیوی به دور بودند و جسم خاکی خود را اهدا کردند تا به خدای خویش نزدیک شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در این وزارتخانه، گفت: شهدای ارزشمند و والامقام و شهید رضا سلیمانی ابهری با خدا معامله کردند و مادیات دنیوی آنان را فریب نداد و امروز نیز وظیفه همه دانش‌آموزان است که خود را مجهز به علم سازند و متعهد به اخلاق حسنه باشند تا بتوانند اهداف و خواسته‌های شهدای ایران اسلامی را محقق سازند و راه‌شان را ادامه دهند.

کفراشی ادامه داد: افراد نخبه بسیاری از کشورها به دنبال رواج فرهنگ فرار مغزها هستند و دانش‌آموزان این کشور نیز باید همچون شهدا که جان خود را برای استقلال، پیروزی و امنیت جمهوری اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند، متعهد به ایران باشند و ثمره علم خود را به کشور خود برگردانند و برای پیشرفت آن تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به اینکه استقلال امروز کشور در گرو پیشرفت‌های علمی است، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با پیشرفت‌های علمی راه شهدا را ادامه دهند.

مرتضی تمجیدی با اشاره به اینکه در گذشته جنگ ایران با دشمنان جنگ سخت‌افزاری بود، اظهار کرد: امروز شکل و ظاهر جنگ تغییر کرده و ایران امروز با جنگ نرم‌افزاری دشمن مواجه است.

وی تصریح کرد: معلمان و دانش‌آموزان وظیفه دارند با تلاش در حوزه‌های علمی مانند شهیدان که حافظ استقلال مرزهای کشور بوده‌اند، استقلال علمی کشور را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا، رضا سلیمانی ابهری یکی از دانش‌آموزان شهید استان زنجان از شهرستان ابهر است که 12 اردیبهشت سال 1365 در سن 17 سالگی در فاو، عملیات والفجر 8، نوجوانی خود را تقدیم ایران اسلامی کرده است.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا