هوای امروز تبریز در آستانه آلودگی قرار دارد

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش آلودگی هوا، وضعیت هوای کلانشهر تبریز در روز چهارشنبه قابل قبول بوده اما در آستانه‌ی آلودگی قرار دارد.

به گزارش ارک خبر،داوود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات کیفیت هوای امروز تبریز اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوای تبریز امروز (چهارشنبه، ۲۲ دی ماه) برابر با ۱۰۰ بوده که در وضعیت «قابل قبول» قرار دارد اما در آستانه‌ی آلودگی است.

وی با اشاره به احتمال تشدید آلودگی هوای تبریز افزود: در وضعیتی که هوا برای همه‌ی گروه‌ها ناسالم است به شهروندان توصیه می‌کنیم تا از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، خودداری کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط توصیه می‌شود تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم زاده، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

گفتنی است؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۱۰۰ قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم برای تمامی گروه‌ها و بیش از ۲۰۰ نیز نشانگر وضعیت بحرانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا