تعالی و بالندگی فرهنگ و هنر در قامت فعالیت‌های پژوهشی محقق می‌شود

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تعالی و بالندگی فرهنگ و هنر و تولید آثاری در خور و شایسته توسط هنرمندان در قامت فعالیت‌های پژوهشی در این عرصه به بار می‌نشیند.

به گزارش ارک خبر، سیدقاسم ناظمی در نشست پژوهشی «دف» در تبریز افزود: اگر پژوهشی انجام نشود و مخاطب مطالبه نداشته باشد هنرمند نمی‌تواند آثاری خلاقانه تولید کند.

وی با بیان اینکه پژوهش در عرصه هنر می‌تواند افق‌های جدیدی را فراروی هنرمندان و مخاطبان قرار دهد، اظهار داشت: مفهوم و جایگاه پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر از اصلی‌ترین مفاهیم در توسعه فعالیت‌های هنری است و غفلت از مساله اساسی پژوهش، پویایی هنر در حوره‌های مختلف را با مشکل مواجه می‌سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد تا رویکرد توجه به پژوهش در تمام عرصه‌ها به خصوص عرصه هنر مورد توجه نهادهای فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر قرار گیرد.

ناظمی موسیقی ایرانی و شرقی را پیوند خورده با شعر و ادبیات دانست و گفت: از جمله سازهایی که با عرفان و و ادبیات قرابت نزدیکی دارد ساز دف است.

وی بر لزوم حرکتهای خلاقانه و نوآورانه در عرصه موسیقی توسط اهالی و فعالان این عرصه تاکید کرد و گفت: در کنار تولید آثار فرهنگی و هنری، هنرمندان را به تولید آثار جدید و نوآورانه تشویق کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا