ضرورت ایجاد تحرک در حوزه‌های صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات مردمی، ایجاد تحرک در حوزه‌های صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌ها را درخواست کرد.

به گزارش ارک خبر،صابر پرنیان در نشست چهار ساعته با معاونین و رؤسای ادارات صمت شهرستان‌های تابعه، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر کشور اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم به دنبال تغییر در نگرش‌ها بوده و دولتی است که عدالت محوری، رفع مشکلات معیشتی مردم، کارجهادی، پاسخگویی و مبارزه با فساد و ناکارآمدی را در محور برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های معاونین، رؤسای ادارات ستادی و شهرستانی صمت استان افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب با بینشی نو، محورهای جدیدی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و تجاری کشور تبیین شده است و باید در این بزنگاه تاریخی و در شرایط گذار کشور به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر تکریم ارباب رجوع و مردم به‌عنوان ولی نعمتان مسئولین تاکید کرد و ادامه داد: باید با تمام وجود در خدمت جامعه صنعتگران، تولیدکنندگان، فعالین اقتصادی، صاحبان حرف، معدن کاران، تجار و بازرگانان و اصناف و بازاریان باشیم و در جهت رفع موانع تولید و پشتیبانی از رونق تولید با برنامه محوری حرکت کنیم.

وی با اشاره به خدمات بسیار متنوع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و گستردگی حوزه‌های ماموریتی بیان کرد: مجموعه‌ی دولت به‌ویژه وزارت صمت به دنبال چابک سازی، اولویت بندی، هدایت، نظارت و تسهیل‌گری است.

پرنیان بر ضرورت تلاش مضاعف برای ارتقاء جایگاه بیش از پیش سازمان صمت و حوزه‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان خاطر نشان کرد: حضور در کف واحدهای صنعتی تا رفع کامل و عملی موانع تولید و توسعه، کلیف و اولویت همگی ما است تا از ظرفیت‌های قانونی به نفع رونق تولید در استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بررسی و رسیدگی به مسائل حوزه‌های مختلف ماموریتی فعالانه حرکت کنیم و منفعل نباشیم، تاکید کرد: از ظرفیت ستاد تسهیل شهرستان‌ها در راستای رفع موانع باید بهره لازم را ببریم و در صورت لزوم موارد خاص را در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ها با هماهنگی و تعامل دادگستری و هم افزایی با مدیران شهرستانی و سایر دستگاه‌های متولی با جدیت پیگیری کنیم.

رئیس سازمان صمت استان از تعریف پروژه‌های تحولی برای کشور از سوی وزارت صمت خبر داد و گفت: با حضور میدانی نگاه ویژه‌ای به توسعه‌ی معادن و صنایع معدنی به‌ویژه ایجاد و توسعه‌ی مگاپروژه‌ا، مسائل حوزه‌ی بازار، اصناف و اتحادیه‌ها، رفع موانع تولید و بازگردانی واحدهای راکد به چرخه تولید داشته باشیم.

وی با قدردانی از توجه نماینده ولی فقیه در استان به موضوع بازار و معیشت مردم، بر لزوم رفع دغدغه مسئولین و تسریع در پاسخگویی به مطالبات مردمی تاکید کرد و افزود: متخلفان صنفی نباید در جامعه احساس امنیت کنند و باید با همکاری تمامی سازمان‌های مسئول و دستگاه‌های نظارتی از سودجویی دلالان و واسطه‌های برهم زننده امنیت معیشتی مردم جلوگیری کنیم.

پرنیان با اشاره به اصلاح ساختار وزارت صمت نیز خاطر نشان کرد: هوشمند سازی نظارت‌ها و بهره مندی از ظرفیت سامانه‌های مختلف در مجموعه صمت در راستای رصد و پایش زنجیره‌های تولید، تامین و توزیع از مهمترین اقدامات اجرایی بوده است.

وی همچنین در پایان بر پیگیری مطالبات و مسائل معیشتی همکاران و عدالت محوری در پرداخت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، در ادامه این نشست مشترک معاونین، رؤسای ادارات ستادی و شهرستانی صمت استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و درون سازمانی پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا