پروتکل‌های بهداشتی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به افزایش شیوع سویه اومیکرون، پروتکل‌های بهداشتی مجدد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ارک خبر،ابراهیم نعیمی  با اشاره به افزایش سویه اومیکرون گفت: با توجه به افزایش سویه اومیکرون پروتکل‌های بهداشتی مجدد به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و توصیه شد با توجه به گستردگی شیوع اومیکرون با دقت بیشتری پروتکل‌های مذکور در دانشگاه‌ها رعایت شود.

وی ادامه داد: باتوجه به انتقال و شیوع سریع اومیکرون برای پیشگیری از این سویه نباید تجمعات بالای ۳۰ نفر در دانشگاه‌ها ایجاد شود و اگر تجمعی هم بود با رعایت تعداد مذکور و فاصله اجتماعی و دیگر پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: این پروتکل‌ها بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که سال گذشته توسط ستاد کرونا تنظیم شده بود.

به گزارش مهر، این پروتکل‌ها در محیط‌های کتابخانه، ساختمان‌های اداری و آموزشی، کلاسی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بوفه‌های غذایی، سالن‌های ورزشی و استخر، سالن اجتماعات، نمازخانه، حمل و نقل، مراکز بهداشتی و درمانی، دندانپزشکی، سلف سرویس‌ها، غذاخوری‌ها و محیط‌های خوابگاهی باید رعایت شود.

اولویت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر تهویه مطبوع، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا