علت عدم جذب اعتبار در آذربایجان‌شرقی توسط دستگاه‌ها بررسی و مشخص شود

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: برخی از دستگاه‌ها نتوانسته‌اند، سهم اعتباری استان را در سالجاری دریافت کنند که دلیل این امر باید بررسی و نتیجه مشخص شود.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها که نیاز مبرمی به اعتبارات داشتند، نتوانسته‌اند سهم اعتباری خود را از مرکز دریافت کنند که این مسأله جای سوال دارد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات مصوب برای استان‌ها تنها ۴۳ درصد تخصیص داده می‌شود که هفت درصد آن نقدی و مابقی به صورت اوراق است که این مسأله نیز ایراد ادارد و تخصیص‌ها باید بیش از این باشد.

۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی تامین شد 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از جذب ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق دستگاه‌های اجرایی استان در سالجاری خبر داد.

محمد فرشکاران به ارائه‌ی گزارشی از وضعیت اعتبارات و ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور پرداخته و اظهار کرد: ضروری است، دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات مقتضی اهتمام جدی به خرج دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: به نظر می‌رسد اکثر دستگاه‌های استان با تلاش‌هایی که انجام داده‌اند، توانستند اعتبارات مناسبی را از مرکز جذب کنند که جای تقدیر دارد.

فرشکاران خاطرنشان کرد: قرار بر این است که دستگاه‌هایی که در زمینه‌ی جذب اعتبارات و منابع به استان فعالیت مؤثرتری داشته و از ظرفیت‌های موجود در مرکز استفاده بهتری کرده‌اند، مورد تشویق قرار گیرند.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از دستگاه‌هایی که به دلایل مختلف مثل ناآشنایی با فضای مرکز، نتوانسته‌اند، اعتبارات مربوطه را جذب کنند، حمایت کرده و راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، وی متذکر شد: اگر تلاش، همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها افزایش یابد، در سال ۱۴۰۱ می‌توانیم بیشتر از سقف اعتبارات استان، منابع جذب و روانه استان کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا