پرداخت زکات از ارکان سبک زندگی اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پرداخت زکات از ثروتی که داریم، خدمت به خلق و رمز پیوند انسان‌ها با خداوند است و یکی از ارکان سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نخستین جلسه‌ی شورای زکات استان در سال جدید با تبیین اهمیت پرداخت زکات، امتناع از انجام این فریضه را برابر با نداشتن سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: شرط قبولی نماز پرداخت زکات است و در قرآن هیچ یک از واجبات الهی به اندازه زکات همراه با اقامه نماز ذکر نشده است.

وی، نتیجه‌ی پرداخت زکات را تزکیه نفس و تعالی معنوی انسان‌ها عنوان کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن و در توصیف نمازگزاران واقعی می‌فرماید که آنها کسانی هستند که از اموال خود به فقرا حقی قائل شده‌اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر آموزش پرداخت زکات در مدارس و خانواده‌ها، اضافه کرد: ۵۹ مرتبه در قرآن کریم به امر زکات اشاره شده است که ۲۷ مرتبه‌ی آن همراه با اقامه نماز است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی اُمت باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

رئیس شورای زکات استان، ترویج فرهنگ پرداخت زکات را بهترین راه برای دستگیری از محرومان دانست و بیان کرد: شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل و شورای موجود نیز تقویت شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تشکیل ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری‌ها، از اعضای شورای زکات خواست تا سهمیه صندوق‌ها و پایگاه‌ها جهت جمع آوری زکات بررسی شود و همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، صندوق‌ها در جاهای مشخص جانمایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: فراهم‌سازی اقدامات قانونی جهت تأمین امنیت عاملان صندوق‌ها، محور قرار دادن مصلی‌ها برای جمع آوری زکات، ارائه‌ی بیلان کار زکات فطره سال ۱۴۰۰ از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در پایان این جلسه احکام اعضای جدید شورای زکات استان به آنها اعطا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا