کوچک‌ترین تهدید دشمن را سریع و نابودکننده پاسخ می دهیم

تبریز- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، گفت: اگر خدای نکرده تهدیدی متوجه ایران اسلامی شود، ۱۰ برابر قاطع، صریح، سریع و نابودکننده پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ارک خبر،امیر سرتیپ‌دوم امیرحسین شفیعی در مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، با گرامیداشت روز ارتش اظهار کرد: امروز ما در این مکان مقدس جمع شده‌ایم تا یک‌بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کنیم و به شهدای عزیز عرض ارادت کنیم و به آنان بگوییم اگرچه امروز جسم‌تان در میان ما نیست اما ارواح طیبه شما شاهد و ناظر هستند که کلام، نگاه، رفتار، گفتار و قدم‌هایمان در همان راهی است که شما در هشت سال دفاع مقدس داشتید و هرگز از این مسیر خارج نخواهیم شد.

فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، افزود: امروز ما در اینجا هستیم تا به شهدا، خانواده‌های معظم شهدا و ملت بزرگ ایران اعلام کنیم نیروهای مسلح برابر منویات فرماندهی معظم کل قوا با تمام توان از کیان اسلامی، اعتقادات دینی و قلبی خودمان مراقبت و محافظت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اگر خدای نکرده تهدیدی متوجه ایران اسلامی شود، ۱۰ برابر قاطع، صریح، سریع و نابودکننده پاسخ خواهیم داد. امروز به رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اعلام می‌کنیم به نیروهای مسلح خود ایمان داشته باشید.

شفیعی ادامه داد: ما با تجربه هشت سال دفاع مقدس، جنگ‌های اخیر و جبهه مقاومت برای خودمان دکترین دفاعی تهاجمی داریم. تمام طرح‌ها، دستورات عملیاتی و تجهیزات نظامی بر پایه دفاع تهاجمی و جنگ‌های آینده تهیه، تمرین و اجرا شده و گواه این ادعا تمرینات و رزمایش‌هایی است که در جای‌جای ایران اسلامی به اجرا گذاشته می‌شود و مورد عنایت فرماندهی معظم کل قوا قرار می‌گیرد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، تصریح کرد: امروز نیروی هوایی ولایی ما تبدیل به یک نیرویی است که روی پای خود ایستاده و توانایی ساخت هواپیمای جنگنده را دارد. در حال حاضر ایران بزرگترین ناوگان بالگردی منطقه را دارد، هوانیروزی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قادر به پرواز شبانه نبود، امروز در هر لحظه و همه جا توانایی پاسخگویی به نیازمندی‌های عملیاتی را دارد و برد عملیاتی آن چند برابر شده است.

وی بیان داشت: نیروی دریایی مقتدر ارتش، با آن توانایی که در اول جنگ از خود نشان داد در همان ابتدا نیروی دریایی رژیم بعث را از موازنه جنگ خارج کرد و امروز هم تبدیل به یک نیروی راهبردی شده است و علاوه‌بر ایجاد امنیت در آب‌های خودمان، امنیت را برای آب‌های فرامنطقه‌ای برقرار می‌کند.

شفیعی ادامه داد: نیروی قهرمان پدافند هوایی در تمام نقاط کشور با حضور هوشمندانه و مقتدرانه خود سراسر آسمان ولایت را حفاظت و حراست می‌کند.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی ما تبدیل به یک نیروی سریع و چابک شده است و تیپ‌های آن تبدیل به نیروی مخصوص شده که همچون ذوالفقاری در دستان رهبر معظم انقلاب است. تیپ‌ها و لشکرهای پیاده تبدیل به تیپ‌ها و لشکرهای متحرک هجومی و یگان‌های زرهی تبدیل به یگان‌های زرهی واکنش سریع شده است و از همه مهم‌تر، یگان‌های پهپادی با هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت عملیات‌های شناسایی، تهاجمی و انتحاری گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا