فاجعه منا ، کنگره یهودیان هم به پادشاه عربستان تسلیت گفت

خبرگزاری ارک – در پی حوادث مرگبار فاجعه منا در مراسم حج امسال، کنگره یهودیان جهان با انتشار نامه‌ای به پادشاه عربستان تسلیت خود را بابت این اتفاق ناگوار در موسمی که باید مایه تعالی روحی افراد باشد، اعلام کرد.

در حالی که طی روزهای اخیر در روندی بی‌سابقه و غیرمسوولانه، روند پیام‌های تبریک سران برخی کشورهای منطقه بابت برگزاری مراسم حج امسال به‌سوی پادشاه عربستان شکل گرفته بود، امروز خبر رسید کنگره رهبران یهودی جهان تسلیت خود را بابت فاجعه مرگبار منا از طریق انتشار نامه‌ای به «ملک سلمان» ابراز کرد.

روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» امروز (پنج‌شنبه) با چاپ این نامه در گزارشی نوشت: «رونالد لاودر» رئیس کنگره یهودیان جهان با ارسال نامه‌ای برای پادشاه عربستان به علت حوادث اخیر در مراسم حج به وی تسلیت گفت.

این روزنامه تعداد کشته‌های حادثه اخیر را حدود 800 تن گزارش کرد و «ملک سلیمان» را با عنوان «خادم حرمین شریفین» خطاب کرد!

به گزارش جروزالم پست، در این نامه آمده است: «ما به نمایندگی از کنگره یهودیان جهان که شامل بیش از 100 سازمان و گروه یهودی در سرتاسر دنیا می‌شود،‌ تسلیت عمیق و صمیمانه خود را بابت حادثه مرگبار پنج‌شنبه گذشته در مکه به شما ابراز می‌کنیم… آنچه می‌بایست زمان اعتلای روحی در جریان مناسک حج باشد، به لحظه‌های غم‌انگیز تبدیل شده است. ما نیز در عزاداری صدها زائر درگذشته که دیگر نزد خانواده‌هایشان بازنمی‌گردند، به شما می‌پیوندیم.»

«جروزالم پست» در بخشی دیگری از این گزارش به موضع‌گیری مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره کوتاهی سعودی‌ها در این جریان هم اشاره کرده است.

1443690491116_2344

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا