جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ظرفیت بین المللی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جشنواره ملی تئاتر ارسباران ظرفیت تبدیل شدن به جشنواره بین المللی را دارد، افزود: برای رسیدن به این منظور باید یکسری استانداردها و ظرفیت بندی‌ها مانند محل‌های اجرا، تجهیزات نمایشی و سایر موارد ایجاد شود.

سیدقاسم ناظمی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ظرفیت ها در حال بررسی از سوی این اداره کل است.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال جاری، اظهار داشت: برگزاری این رویداد در سال جاری جزو اولویت‌های این اداره کل بوده و پیگیرهای لازم انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تئاتر کوتاه ارسباران که به یک برند برای شهر اهر تبدیل شده است، در ۱۵ دوره گذشته به عنوان ظرفیت مهم و مثبتی در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان شناخته می‌‎شود.

ناظمی، ادامه داد: این رویداد محلی و منطقه‌ای که به صورت تئاتر خیابانی برگزار می‌شود، نوعی تازگی برای فضای فرهنگ استان داشته و در این راستا اهر نیز به عنوان شهر خلاق تئاتر در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران باید سالیانه حداقل در سطح ملی برگزار شود، یادآوری کرد: گروه‌های مختلف نمایشی از سراسر کشور در سال های گذشته در این جشنواره شرکت کرده و استقبال خوبی از آن کرده اند.

ناظمی، افزود: فراخوان شانزدهمین دوره این جشنواره سراسری بعد از ماه مبارک رمضان منتشر می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا