تدریس برای یک دانش آموز/ روایتی از معلم فداکار اهری

امیر محمدپور، بازیگر و معلم فداکاری است که با زبان روزه و در روزهای تعطیل، پیش یکی از دانش آموزانش که به دلیل تصادف شدید، امکان حضور در کلاس را نداشت، می‌رود و تدریس می‌کند.

به گزارش ارک خبر، او عاشق تدریس است و آرزوهای زیبایی را برای دانش آموزان خود در سر می‌پروراند؛ معلمی فداکار و مهربان که هوای تک تک دانش آموزان خود را دارد و محرم اسرار آنهاست.

ویژگی‌های خوبی را برای یک معلم در سینه دارد و می‌گوید اگر معلم عاشق نباشد، نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد؛ او معلمی است که از کودکی آرزوی رسیدن به شغل معلمی و بازیگری را داشته که به یاری خداوند متعال و همت والای خود، به هر دو آرزوی خود رسیده است.

پای صحبت‌های این معلم فداکار که بشینی، حرف‌های خوبی برای گفتن دارد؛ معتقد است شغل معلمی پر از اتفاق‌های روزمره‌ای است که هر روز برای ما خاطره می‌شود. معلمی که خود را وقف دانش آموزان می‌کند و اگر روزی به او بگویند، یک جمله را در تخته سیاه کلاس بنویسید، دوست دارد جمله زندگی زیباست را بر تخته سیاه کلاس حک کند.

از تمام این‌ها که بگذریم؛ روز معلم بهانه‌ای شد تا به سراغ آموزگاری برویم که وقتی خبر تصادف و شرایط نامساعد یکی از دانش آموزانش را شنید، حاضر شد با زبان روزه و حتی در روزهای تعطیل، بدون هیچ چشمداشتی، به منزل دانش آموزش برود و تدریس کند.

به شغل معلمی و بازیگری علاقه فراوانی داشتم

امیر محمدپور، معلم پایه ششم در دبستان شهید اکبر زاده واقع در شهرستان اهر است که در سال ۱۳۵۹ در شهرستان اهر متولد شده و حالا ۱۷ سال است که به آرزوی کودکی خود رسیده و با وجود مشکلاتی از جمله شیوع ویروس کرونا و ادامه تدریس در فضای مجازی، توانسته است دانش آموزان موفقی به جامعه تحویل دهد.

تدریس برای یک دانش آموز/ روایتی از معلم فداکار اهری

این معلم فداکار، صحبت خود را این گونه آغاز کرد: من تحصیلات خودم را در مقطع کارشناسی علوم تربیتی به اتمام رسانیده‌ام؛ از کودکی به شغل معلمی و بازیگری علاقه بسیاری داشتم و خوشبختانه خداوند متعال چنین مقدر کرد که به هر دو آرزوی خود دست یافته‌ام.

محمدپور ادامه داد: قبل از اینکه معلم باشم، یک بازیگر بوده‌ام و از سال اول راهنمایی، وارد تئاتر شدم و تاکنون نیز ادامه داده و به مقام‌های کشوری، منطقه‌ای و استانی نیز دست یافته‌ام.

وی افزود: در کنار شغل معلمی، علاوه بر همکاری با صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی، در انجمن هنرهای نمایشی نیز فعالیت دارم و تا به حال نیز در چندین سریال و برنامه‌های طنز، ایفای نقش کرده‌ام.

یک معلم باید عاشق کار خود باشد

این معلم فداکار گفت: اولین ویژگی یک معلم این است که عاشق باشد، چرا که اگر به کار خود عشق نداشته باشد نمی‌تواند آن‌را ادامه دهد و زود خسته خواهد شد.

محمدپور ادامه داد: یک معلم باید با حوصله و فداکار باشد و حواسش به دانش آموزان خود باشد تا جایی که خود را فدای دانش آموزان کند. حتی در تاریخ هم بارها شاهد فداکاری معلم‌ها بوده‌ایم که به هنگام نجات دانش آموزان از آتش سوزی، خود نیز آسیب دیده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر مشغول تدریس در دبستان شهید اکبر زاده شهرستان اهر هستم و ۳۳ دانش آموز در پایه ششم دارم. در سال ۱۳۷۸ ازدواج کرده‌ام و صاحب دو فرزند دختر هستم که دختر بزرگ‌ترم دانشجوی بازیگری است و دختر کوچکم در پایه هشتم مشغول تحصیل است.

با نگاه به چشمان دانش آموزانم، حس می‌کنم که مشکلی دارند

محمدپور گفت: من به تمام مشکلات دانش آموزانم رسیدگی می‌کنم و زمانی که از ناراحتی یکی از دانش آموزانم باخبر شوم، علت را جویا می‌شوم؛ این رابطه به حدی عمیق است که می‌توانم بگویم که دانش آموزانم با من رابطه صمیمی دارند و همواره مشکلات خود را به من بازگو می‌کنند.

یکی از دانش آموزانم تصادف شدیدی کرده بود

وی ادامه داد: علی اصغر محمدی یکی از دانش آموزانم بود که در اسفند ماه غیبت کرد؛ در اوایل گمان کردم که به ویروس کرونا مبتلا شده و به همین دلیل در کلاس درس حاضر نشده است تا اینکه با تماس تلفنی پدرش، با خبر شدم که متأسفانه علی اصغر تصادف شدیدی کرده و در بیمارستان بستری شده است و به دلیل آسیب در ناحیه لگن، قادر به حرکت و حضور در کلاس درس نخواهد بود.

من به تمام مشکلات دانش آموزانم رسیدگی می‌کنم و زمانی که از ناراحتی یکی از دانش آموزانم باخبر شوم، علت را جویا می‌شوم

این معلم فداکار افزود: هر روز پیگیر وضعیت علی اصغر بودم و به محض اینکه از ترخیص او از بیمارستان و حضور در منزل باخبر شدم با مادرش صحبت کردم و مطلع شدم که علی اصغر به دلیل عقب ماندن از درس و دوری از دوستانش بی تابی می‌کند.

 

تدریس برای یک دانش آموز/ روایتی از معلم فداکار اهری

کلاس درس در منزل علی اصغر

محمد پور گفت: با مادر علی اصغر صحبت کردم و به او گفتم که جایی برای نگرانی وجود ندارد و من از امروز در کنار علی اصغر هستم و دروس تدریس شده را در زمان غیبت او، بار دیگر تکرار می‌کنم تا اینکه از آن روز، بعد از اتمام کلاس درسی به منزل علی اصغر رفته و تدریس می‌کنم.

وی ادامه داد: با شروع ماه مبارک رمضان نیز، کلاس درس را تعطیل نکرده و تا زمان افطار در کنار علی اصغر حضور داشتم و تدریس می‌کردم.

این معلم فداکار بیان کرد: در حال حاضر نیز یکی از دانش آموزانم به ویروس کرونا مبتلا شده است اما من هر روز با این دانش آموز، در تماس هستم تا از دروس عقب نماند.

تهیه درسنامه به دانش آموزان فاقد گوشی موبایل

محمد پور گفت: سختی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را نمی‌توان توصیف کرد چرا که بسیاری از دانش آموزانم به اینترنت و گوشی موبایل دسترسی نداشتند و از درس عقب می‌ماندند اما در همین روزها نیز با ابتکارات خودم و تهیه درسنامه سعی کردم تا دانش آموزانی که از گوشی موبایل محروم هستند از دروس عقب نمانند. حتی یکی از دانش آموزانم در روزهایی که ادامه تحصیل تنها از طریق فضای مجازی امکان پذیر بود، موفق شد در آزمون مدرسه استعدادهای درخشان قبول شود و من از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم.

با شنیدن خبر عمل پیوند کلیه دانش آموزم خوشحال شدم

این معلم فداکار ادامه داد: شغل ما به گونه‌ای است که هر روز، اتفاقی رخ می‌دهد و برای ما خاطره می‌شود. اما مهم‌ترین خاطره من به سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که در یکی از روستاهای شهرستان هوراند، مشغول تدریس بودم؛ در آن روزها دانش آموزی داشتم که از بیماری نارسایی کلیه رنج می‌برد و در انتظار عمل جراحی پیوند کلیه، روزگار خود را سپری می‌کرد.

تدریس برای یک دانش آموز/ روایتی از معلم فداکار اهری

وی افزود: من همواره از دیدن این دانش آموز ناراحت می‌شدم و همیشه پیگیر وضعیت او بودم تا اینکه دو سال گذشته با مطلع شدن از عمل پیوند کلیه و بهبودی حال او خیلی خوشحال شدم و یکی از بهترین روزهای زندگیم، شنیدن حال خوب این دانش آموزم بود.

آرزوی یک معلم فداکار و مهربان

محمدپور گفت: من آرزوهای بسیاری برای دانش آموزانم دارم اما مهم‌ترین آرزویم این است که در آینده، تک تک دانش آموزانم را در بهترین موقعیت‌ها ببینم که به درد همه مردم می‌خورند و از سویی دلم نمی‌خواهد هیچ‌یک از دانش آموزانم به سمت راه‌های دیگر بروند.

این معلم فداکار ادامه داد: جمله زندگی زیباست، جمله‌ای است که دوست دارم در تخته سیاه کلاس درسی‌ام بنویسم.

وی در پایان افزود: عاقبت بخیر شدن تمام مردم ایران، تنها دعایی است که می‌توانم از درگاه خداوند متعال طلب کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا