تیم پرسپولیس از حضور مجدد در بازی با تراکتور خودداری کرد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی درخصوص حواشی بازی تراکتور - پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس از حضور مجدد در میدان بعداز آرام شدن جو ورزشگاه خودداری کرد.

به گزارش ارک خبر، عابدین خرم در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص حواشی بازی روز گذشته فوتبال بین ۲ تیم تراکتور و پرسپولیس با بیان اینکه اصل اتفاق و حواشی این بازی به هیچ وجه خوشایند و قابل قبول نیست، افزود: حرکات ضد ورزشی که در بازی تراکتور و پرسپولیس شاهد بودیم، در مغایرت با فرهنگ شایسته هواداری است.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اقدام تعداد معدودی تماشاگرنما در این بازی عنوان داشت: اقدام ناشایست کاپیتان و برخی بازیکنان تیم پرسپولیس هم محکوم است، زیرا اخلاق ورزشی و مقررات حرفه‌ای ایجاب می‌کرد با خویشتنداری، از رفتارهای تحریک‌آمیز خودداری کنند.

خرم با اشاره به اینکه ناظر و داور بازی موافق ادامه بازی بودند، اضافه کرد: با ورود مسئولان امر برای پایان دادن به حواشی و موافقت داور و ناظر بازی برای ادامه دیدار، تیم میهمان حاضر به بازگشت به زمین نشد.

وی سبقه فرهنگی هواداران پرشور و با شعور تراکتور را مهمترین عامل در تصمیم به برگزاری بازی دیروز با حضور تماشاگران دانست و اظهار کرد: با علم به این موضوع که رویدادهای ورزشی فرصتی کم‌نظیر برای نشاط و شادابی اجتماعی می‌باشد، از حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه حمایت کردیم و قبل از آن، حضور ده‌ها هزار تماشاگر در جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر نیز با همین نگاه بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تأمین امنیت، وظیفه دستگاه‌های مسئول است، یادآورشد: در بازی روز گذشته همان گونه که پیش بینی می‌شد، مشکلی از حیث امنیتی وجود نداشت، چنان که هیچ موردی از آسیب به افراد یا اموال خصوصی و عمومی نداشتیم و به رغم جنجال در زمین بازی، هیچ موردی از نزاع جمعی یا حتی فردی گزارش نشده است و تماشاگران با آرامش ورزشگاه را ترک کرده و به خانه خودشان رفتند که جای تشکر دارد.

وی از هواداران تراکتور خواست مانع تکرار حوادث مشابه توسط شیطنت‌کنندگان و تماشاگر نمایانی که چه بسا توسط آنان تحریک شده‌اند، شوند و همچنین با مراقبت از حفظ مرزهای عقلانی مانع از سو استفاده بدخواهان شوند.

خرم همچنین از مسئولان باشگاه تراکتور نیز خواست اقدامات خود برای بالا بردن فرهنگ هواداری را تقویت و از ظرفیت رسانه‌ها به صورت حداکثری استفاده کنند، چرا که روایت رسانه‌ای اول از هر رویداد در اذهان حک شده و تغییر دادن آن بسیار سخت است.

وی با اشاره به اخراج دومین بازیکن تیم پرسپولیس و چرایی برنگشتن آنها به زمین بعد از موافقت داور، گفت: اطلاعات در این باره باید از سوی باشگاه در اختیار خبرنگاران قرار می‌گرفت.

خرم اظهار کرد: به عنوان خادم مردم آذربایجان علاوه بر اینکه پیگیر موضوعاتی مثل رفع نواقص ورزشگاه یادگار امام (ره) و تخصیص منابع لازم برای تکمیل و استانداردسازی این مجموعه ورزشی در سفر آتی ریاست محترم جمهور هستیم، پیگیری لازم برای قضاوت عادلانه و منصفانه از سوی مراجعی چون فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را آغاز کرده‌ایم تا رأی به صورت یک طرفه صادر نشود.

گفتنی است، دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس از هفته بیست و هشتم دیروز پنجشنبه بدلیل حواشی ایجاد شده، از دقیقه ۷۲ نیمه تمام نماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا