هفته بارانی پیش روی آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش باران از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته‌ی جاری به‌ویژه در منطقه ارسباران خبر داد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که امروز و فردا به دلیل نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه در نیمه‌ی جنوبی استان احتمال افزایش گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی امروز در نواحی شمالی استان به‌ویژه منطقه‌ی ارسباران، رگبار باران و رعد و برق روی می‌دهد اما از نظر بارندگی در روز یکشنبه، پدیده‌ی خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی افزود: از روز دوشنبه تا اواخر چهارشنبه، نفوذ سامانه بارشی دیگری موجب ابرناکی، بارش باران گاهی به صورت رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود که شدت فعالیت آن در نواحی شمالی به‌ویژه ارسباران بیشتر است.

امیدفر یادآور شد: همچنین روز دوشنبه باتوجه به افزایش سرعت باد و رخداد تندباد لحظه‌ای، در مناطقی که خاک سرخ دارند، پدیده‌ی خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۷ و هشت درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۱ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: چاراویماق با دمای چهار درجه بالای صفر، سردترین شهر استان و میانه با دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا