فتح خرمشهر نوع نگرش دولت‌ها و ملت‌های جهان به نظام اسلامی را تغییر داد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: فتح خرمشهر جریان جنگ و نوع نگرش دولت‌ها و ملت‌های جهان به نظام اسلامی ایران را تغییر داد و از نظر نظامی موجب تزلزل و ناامیدی در ارتش عراق و عقب نشین در مواضع عراقیإها شد.

به گزارش ارک خبر،صفر نصراله‌زاده، در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در دانشگاه تبریز گفت: از نظر نگرش جهانی همه به ایمان و روحیه عشق به شهادت ایرانیان اذعان نمودند چنانچه یکی از روزنامه های معروف آن زمان نوشت: «دنیا باید از این جنگ درس بگیرد چون سلاح ها سرنوشت جنگ را تغییر ندادند بلکه ایمان و روحیه عشق به شهادت ایرانیان سرنوشت و پیروزی در جنگ را تعیین نمود».

به گزارش ایسنا، وی با اشاره  به برخی از تکاپو ها و فعالیت‌های نفوذی پیاده نظام دشمن در زمان جنگ و زمان فعلی، یادآور شد: همان گونه که بعد از آزادسازی خرمشهر پیاده نظام فکری دشمن در جامعه برای آتش بس به تکاپو افتاده بود، در حال حاضر نیز علی رغم تلاش دولت محترم برای یک توافق عزتمندانه و پایدار، پیاده نظام دشمن در حال تکاپو برای ایجاد خلل در پیشبرد امور هست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی شاهد بسیاری از فراز و نشیب‌های سخت بود، افرادی که در این دوره حضور داشتند دیدند که علارغم رشادت‌های زیاد رزمندگان اسلام و پایمردی‌هایی که در میدان نبرد به نمایش گذاشتند، ما در دوران جنگ بخش‌ قابل توجهی از سرزمین خود به ویژه بخش‌هایی در استان خوزستان را از دست دادیم.

نصراله زاده، با اشاره به خیانت های بنی صدر، افزود: در جریان خرمشهر نیز خیانت‌های بنی‌صدر و نظرات عجیبی که درباره‌ی دادن اجازه‌ی پیشروی به دشمن داشت باعث پیشروی دشمن به خرمشهر شد، که پس از پیشروی مقابله با دشمن بسیار سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: ما در این مدت‌ صبر کردیم، چقدر این دوران برای مردم ما به خصوص رزمندگان اسلام بسیار سخت گذشت و بالاخره با برنامه ریزی‌های دقیق و رشادت‌های رزمندگان اسلامی و پایمردی آن‌ها این سختی‌ها به سرانجام رسید.

وی گفت: فتح خرمشهر سطح جنگ‌ ما را ارتقاء داد و دیدگاه جهان را نسبت به این جنگ‌ تغییر داد که البته سرآغاز این مسئله در سال ۱۳۶۰ با بر کناری رئیس جمهور خائن، بنی‌صدر که وابستگی وی به منافقین کاملا مشخص شده بود انجام گرفت.

رئیس دانشگاه تبریز، در ادامه سخنان خود بیان کرد: از رهاوردهای مهم فتح خرمشهر ایجاد تزلزل عجیب در ارتش و سربازان دشمن بود، زیرا آن‌ها فکر نمی‌کردند که خرمشهر آزاد شود و آرزوهای بچه‌گانه‌ای درباره‌ی فتح خوزستان در مدت هفت روز داشتند که خوشبختانه در اثر مقاومت‌های سرسختانه رزمندگان اسلام آرزوی آنها به ناامیدی تبدیل شد.

وی ادامه داد: تانک‌ها، هواپیماها و سایر سلاح‌های پیشرفته جهان امروزه قادر نیستند که سرنوشت جنگ را تعیین کنند اما چیزی که امام خمینی (ره) هم بارها در سخنان خود به آن تاکید کرده، ایمان حرف اول است و دنیا به این اذعان کرد که ایمان، روحیه‌ی اسلامی و عشق به شهادت است که سرنوشت جنگ‌را مشخص می‌کند و این دلیل واهمه و ترس دشمن نه تنها دشمنان بعثی بلکه تمام دشمنان جهان شده است که فکر نکنند که می‌توانند به سادگی در کشور ما پیشروی کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا