جذب ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب ۸۵ طرح سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از جذب بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در قالب ۸۵ طرح سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،علیرضا بایرام زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نزدیک به ۸۵ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان در حال اجرا دارد که عمدتاً توسط بخش خصوصی تامین شده است و نیاز است تا با حمایت مردم و مسئولان، زمینه‌های سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این بخش افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که این میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی متعلق به کلیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی است، افزود: برای شهرستان اهر از این حجم سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی این حجم سرمایه‌گذاری را تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰۰میلیارد تومان در این شهرستان افزایش دهیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به تکمیل حدود ۱۰۰ درصد مراکز اقامتی استان از مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی، گفت: طی دو سال اخیر شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری این استان را دچار آسیب جدی کرده بود که در حال حاضر در پسا کرونا تلاش می‌کنیم این صنعت را به وضعیت اولیه خود بازگردانیم.

بایرام زاده افزود: با توجه به شروع فصل گردشگری در استان و حضور گردشگران داخلی و خارجی در مناطق دیدنی استان در حال حاضر بیش از ۶۵۰ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان اقامت دارند که میزان حضور گردشگران در سایر نقاط استان نیز شاید بیش از دو تا سه برابر اعلام شده باشد و امیدواریم از این پس شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در نقاط مختلف آذربایجان شرقی باشیم.

وی در ادامه نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در معرفی بهتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان و به خصوص مناطق روستایی و شهری را بسیار مهم برشمرد و گفت: برای جذب بیشتر گردشگران نیازمند تبلیغات و پخش کلیپ و فیلم از مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری به صورت گسترده در فضای مجازی و رسانه‌ها هستیم که این امر نیز با مشارکت مردم، مسئولان و به خصوص اصحاب رسانه امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: اکیپ تصویربرداری کشور ژاپن که برای پوشش تصویری و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان‌ها به آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند، می‌تواند حائز اهمیت باشد ولی این اتفاق کافی نیست و باید این موارد بیشتر توسعه یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: در راستای برنامه‌های توسعه گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی، چهار طرح گردشگری در شهرستان‌های اهر، سراب، عجب‌شیر و شبستر در کمیسیون‌های ماده ۳۳ جهاد کشاورزی و تبصره‌ یک ماده یک جهاد کشاورزی استان به تصویب رسیده که به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف استانی در شهرستان‌ها را برای معرفی نقاط دیدنی بسیار مهم برشمرد و گفت: امسال تقریبا هر دو هفته در صورت مساعد بودن وضعیت آب و هوا با کمک مسئولان و مردم محلی در نقاط مختلف استان از جمله در شهرستان‌های شبستر، کلیبر، ملکان، اهر و … جشنواره‌های بومی و محلی مختلفی برگزار شد که امیدواریم این روند ادامه یابد و طبق برنامه زمان بندی امسال تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ مورد از این جشنواره‌ها برگزار خواهد شد.

وی هدف از اجرای این جشنواره‌ها را حفظ آیین‌ها و سنت‌های مردم آذربایجان شرقی و ایران ذکر کرد و افزود: با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها زمینه معرفی بهتر آیین‌ها، مناطق دیدنی، آثار تاریخی و صنایع دستی این استان برای هموطنان داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا