طرح ارتقای سواد ترافیکی شهروندان در تبریز اجرا می‌شود

تبریز- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: طرح ارتقای سواد ترافیکی شهروندان به منظور شناخت عوامل ترافیکی تاثیرگذار در سلامت فردی و اجتماعی در این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ارک خبر،یعقوب وحیدکیا، روز دوشنبه در جلسه بررسی این طرح افزود: رویکرد جدید معاونت حمل و نقل در مدیریت دانش ترافیک، افزایش سواد سلامت شهروندان و بهره گیری از سرمایه‌های اجتماعی جهت تغییر رفتار سلامتی آنان است.

وی اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر میزان تلفات انسانی ناشی از تصادفات شهری افزایش یافته است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده، افزایش این آمار علاوه بر دلایل فراوانی که دارد، رفتار ترافیکی شهروندان نیز در آن بسیار مهم ارزیابی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: براساس تجربه سال‌های گذشته طرح جامع سیستماتیک ارتقای سواد ترافیکی در توانمند سازی شهروندان در شناخت عوامل ترافیکی تأثیرگذار در سلامت فردی و اجتماعی بسیار مؤثر است.

وحیدکیا، ادامه داد: توانمندسازی مردم در شناخت عوامل تأثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی، تصمیم گیری صحیح در انتخاب رفتار سالم ترافیکی و رعایت شیوه زندگی سالم در عبور و مرور، هدف اصلی این معاونت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا