لزوم اهتمام بانک‌های آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات

استاندار آذربایجان شرقی از بانک‌های استان خواست برای جذب به‌موقع اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور و تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ارک خبر،آقای خرّم در جمع مدیران بانک‌های استان آذربایجان شرقی با اشاره به تحولات اقتصادی کشور و ضرورت حمایت از بخش تولید، گفت: در حال حاضر واحد‌های تولیدی نیاز شدیدی به سرمایه در گردش دارند و لازم است که بانک‌ها با تامین نیاز این واحدها به ادامه فعالیت آن‌ها کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت استان حمایت از بخش تولید مخصوصاً در حوزه کشاورزی است و صنایع غذایی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، بیشترین تاثیر را از تحولات اقتصادی اخیر متحمل شده‌اند،گفت: صنایع غذایی برای اینکه خود را با شرایط جدید تطبیق دهند به زمان نیاز دارند و تا آن زمان سیستم بانکی حتماً باید از این بخش حمایت کند.

خرّم با قدردانی از حرکت انقلابی و جهادی بانک کشاورزی در حمایت از واحد‌های کوچک بخش کشاورزی در برابر تکانه‌های اقتصادی، گفت: همه بانک‌ها باید برای حمایت از بخش تولید هم‌پیمان باشند تا طی امسال بتوانیم وضعیت استان را از نظر جذب و پرداخت تسهیلات بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پایش و رصد عملکرد بانک‌ها و بیمه‌ها، گفت: عملکرد سیستم بانکی استان از این پس براساس این دستورالعمل و هر ۱۵ روز یکبار پایش خواهد شد و اگر بانک‌ها اهتمام جدی برای جذب منابع داشته باشند شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

وی همچنین از بانک‌ها خواست در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان که عمدتاً بنیه مالی ضعیفی دارند سختگیری نکرده و از جوانانی که با ابتکار خود کار‌های خوبی را در حوزه صنایع پیشرفته شروع کرده‌اند، حمایت کنند.

وی حمایت اساسی بانک‌ها برای پرداخت به‌موقع تسهیلات بخش مسکن را نیز ضروری خواند و گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است و از بانک‌ها انتظار داریم که بعد از تامین آورده متقاضیان در پرداخت تسهیلات تسریع کنند تا دچار وقفه در این بخش نشویم.

وی با قدردانی از اهتمام جدی بخش خصوصی که حتی بدون استفاده از تسهیلات بانکی برای رشد اقتصادی استان تلاش می‌کنند، گفت: بانک‌ها باید از این حرکت جمعی که در بخش تولید استان اتفاق افتاده، حمایت کنند.

آقای کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تصویب پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر استانی رئیس جمهور گفت: این تسهیلات به واحد‌های تولیدی و خدماتی در ۴ بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری پرداخت خواهد شد.

بانک‌ها باید فرایند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند تا بتوانیم از مصوبات سفر استفاده کرده و با توجه به نیاز شدید واحد‌ها به سرمایه در گردش از تداوم فعالیت آن‌ها حمایت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا