اجرای طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها در تبریز

سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صرفه جویی مهمترین مصداق آینده نگری در جامعه است گفت: طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها برای کاهش مصرف گاز در تبریز اجرا می‌شود.

به گزارش ارک خبر، کمالی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها و فراخوان انجام شده سه هزار و ۹۳۰ واحد موتورخانه‌ای برای بهره مندی از مزایا و تسهیلات پیش بینی شده ثبت نام کرده اند.

طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها از طرح‌های موفق شرکت ملی گاز ایران در کاهش مصرف گاز است.

طرح بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها فرصتی مناسب و قابل استفاده برای مشترکین گاز دارای موتورخانه مرکزی است تا با استفاده از تسهیلات رایگان اعطایی از سوی شرکت ملی گاز ایران اقدام موثری در مدیریت مصرف و کاهش هزینه‌های سربار خانوار انجام دهد.

اطلاع رسانی مصرف بهینه، بهانه‌ای برای تکرار اهمیت استفاده موثر و مطلوب از انرژی و آینده نگری در حفظ سرمایه‌های ملی کشور به منظور نیل به رشد و شکوفایی همه جانبه اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

منابع گاز طبیعی همیشگی نیست.

متاسفانه ایران از پرمصرف‌ترین کشور‌های جهان در بخش انرژی می‌باشد و این موضوع باید از طریق تنویر افکار عمومی، آموزش کودکان و خانواده‌ها و سیاست‌های قانونی و بازدارنده نهادینه سازی شود.

انتخاب وسایل گرمایشی متناسب با مساحت فضای حرارتی مربوطه، عدم استفاده از شومینه به عنوان گرمایش، تنظیم دمای محیط در بازه دمای زندگی (بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد)، تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دارای شیشه دو جداره، عایق کاری لوله‌های آب گرم موتورخانه و بازدید دوره‌ای از تاسیسات، تبدیل سیستم موتورخانه به پکیج به منظور کاهش مصرف گاز از جمله راهکار‌های کاهش مصرف گاز می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا