ضرورت ارائه تسهیلات و خدمات به خانواده‌های معتادان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر ارائه تسهیلات و خدمات به خانواده‌های معتادان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از آن تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر،تراب محمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (ماده ۱۶) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون ۵۰۰ نفر در این مرکز تحت مراقبت هستند و باید مشکلات و نیازهای این مرکز احصا شود تا دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه حضور معتادان در جامعه علاوه بر ضررهای مادی باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی از قبیل سرقت و قتل می‌شود، گفت: تمامی دستگاه‌ها برای کاستن از معضلات و آسیب‌های این پدیده حتی اگر وظایف قانونی آنها نیز نباشد، مسئول هستند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه تقاضای مواد مخدر در دنیا و منطقه و به تبع آن در استان ما رو به افزایش است، از مدیران تمامی دستگاه‌ها درخواست کرد، برای کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر همکاری کنند.

امیر رنجبر با تاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و همراهی مردم در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید از کمک های خیران استفاده کنیم؛ تا زمانی که مردم پای کار نباشند ما به نتیجه‌ای نمی رسیم دولت و خانواده‌ها به تنهایی نمی‌توانند با این پدیده شوم مبارزه کنند.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر گفت: باید در این جهاد مقدس همگی همراه و همگام باشیم.

رنجبر ایجاد اشتغال برای معتادان پاک شده را موثرترین راه برای عدم برگشت به سوی مواد عنوان کرد و از کارآفرینان خواست در به کارگیری این افراد همت کنند.

وی از برپایی خانه هلال در مرکز ماده ۱۶ استان خبر داد و افزود: معتادان در بدو ورود به مرکز توسط پزشک غربالگری می شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از قسمت‌های مختلف مرکز ماده ۱۶ ازجمله کارگاه‌های اشتغال‌زایی آن بازدید کرد و با معتادان تحت مراقبت در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا