افزایش دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواسط هفته جاری

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از جوی پایدار همراه با افزایش دما تا اواسط هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،

به گزارش ارک خبر، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار همراه با افزایش دما به‌ویژه از روز شنبه تا دوشنبه هفته‌ی جاری است.

وی ادامه داد: از نظر دمایی از امروز تا اوایل روز دوشنبه، افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود اما از روز دوشنبه با نفوذ هوای نسبتاً خنک به‌طور نسبی دما تا اواخر هفته کاهش می‌یابد.

امیدفر افزود: شرایط فصلی ایجاب می‌کند تا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نواحی به‌ویژه نواحی مرتفع و کوهستانی شمال استان شاهد رشد ابرهای همرفتی و بارش پراکنده باران یا رعدوبرق نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به گرمی هوا، از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه برق صرفه‌جویی کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۳ و ۲۱ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۵ درجه است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان نیز اضافه کرد: چاراویماق با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و میانه با دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا