کسانی که فرار مالیاتی می کنند شناسایی می شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی گفت: در طرح جدید مالیاتی هدف شناسایی و برخورد با کسانی است که فرار مالیاتی می‌کنند.

به گزارش ارک خبر،عیسی اورج‌زاده در جلسه‌ای که با حضور رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف شهرستان مراغه برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان مراغه در مقایسه با سال قبل تاکنون ۶۱ درصد مودیان حدود ۶ هزار و ۱۳۰ نفر نسبت به تکمیل تبصره ماده ۱۰۰ یا ارائه اظهارنامه عادی اقدام کرده‌اند.

اورج زاده اعلام کرد: سازمان امور مالیاتی همه ساله به منظور حمایت از برخی صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک، تبصره ماده ۱۰۰ را ابلاغ می‌کند و امسال تغییرات صورت گرفته در نحوه دریافت مالیات در راستای هوشمندسازی و دریافت مالیات بر اساس اطلاعات مستند است.

وی اضافه کرد: در این راستا ضرایب فعالیت اصلاح شده و تعدیلات لازم و مشوق‌های دیگر از جمله عدم نگهداری اسناد و مدارک برای مودیانی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند، برقرار شده است.

اورج زاده با اشاره به اینکه امسال اولین سالی بود که دستگاه کارتخوان مبنای فروش قلمداد می‌شود، افزود: نحوه محاسبه مالیات از طریق دستگاه کارتخوان‌ها به گونه‌ای است که در آن مالیات بر فروش اعمال نمی‌شود و صرفاً برای سود خالص پس از کسر معافیت‌های قانونی مالیات در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: میزان مالیات ۸۵ درصد مودیانی که پیش بینی می‌شود از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند در شهرستان مراغه زیر ۵ میلیون تومان و مابقی بالای ۵ میلیون تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: در طرح جدید مالیاتی هدف شناسایی و برخورد با کسانی است که فرار مالیاتی می‌کنند و در مقابل مودی که دارای پرونده مالیاتی است نظر سازمان و اداره کل امور مالیاتی تعامل و ارائه خدمات می‌باشد.

اورج‌زاده خاطرنشان کرد: در صورت که مودیان اسناد و مدارکی که به غیر از فروش از دستگاه کارتخوان استفاده کرده‌اند را به امور مالیاتی ارائه کنند، رسیدگی و تعدیلات لازم انجام خواهد گرفت.

وی اشاره کرد: بستانکاری تراکنش‌های بانکی از سامانه برداشته شده و در سیستم تبصره ۱۰۰ تراکنش‌های بانکی ملاک تعیین مالیات قرار نگرفته است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان هفت درصد مالیات از اصناف و بازاریان تأمین می‌شود.

داود اسدیان افزود: هدف از تشکیل این جلسه رفع ابهامات از چگونگی اجرای تبصره صد قانون مالیاتی است که در این میان رؤسای اتحادیه‌ها مسائل و مشکلات خود را می‌توانند بیان کنند.

وی تاکید کرد: دولت مردمی سیزدهم نه در شعار بلکه در عمل در مسیر خدمت‌رسانی است و انتظار داریم همه در راستای اعتمادسازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است قدم بردارند.

اسدیان اعلام کرد: هدف دولت کاهش فشارهای اقتصادی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اعتقاد دارم اصل بر اعتماد به اصناف و اظهار آنان باید باشد.

علی علیزاده تاکید کرد: اصلاح امور مالیاتی در راستای جلوگیری از فشارهای مالیاتی، مشکلات زدوبند و مقابله با ممیز سالاری است.

وی اعلام کرد: این اصلاحات در راستای کمک به اصناف و شفاف‌سازی و وحدت رویه اجرا شده است.

علیزاده اضافه کرد: مشکل این طرح این است که سازمان امور مالیاتی قبل از اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف اقدام به اجرای طرح کرده است.

وی اظهار کرد: در هر استانداری برای بررسی مشکلات مالیاتی اصناف و مودیان تشکیل شده و این ستاد امیدواریم در شهرستان‌ها هم راه‌اندازی شود.

رئیس اتاق اصناف مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: اصناف از مالیات فراری نیستند و ۹۸ درصد اصناف شهرستان مالیات پرداخت کرده‌اند.

سعید معصومی گفت: در در سال گذشته با همه‌گیری کرونا اصناف باز هم مالیات‌های خود را پرداخت کردند اما حمایت قابل توجهی از آن‌ها از سوی دستگاه‌های متولی نشد.

وی ادامه داد: در طرح جدید مالیات و لحاظ دستگاه‌های کارتخوان متأسفانه هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی انجام نشد و اصناف ۱۵ خرداد ماه امسال متوجه این موضوع شوند.

معصومی اشاره کرد: نیازمند عدالت مالیاتی هستیم و انتظار داریم مسئولان کشوری جوابگوی اصناف باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا