تخصیص بودجه ویژه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در آذربایجان شرقی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از تصویب یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر هیات دولت به استان در بخش شبکه ملی اطلاعات در سال جاری خبر داد.

به گزارش ارک خبر،محمد فرزاد با حضور در شهرستان میانه به تعهد وزارت ارتباطات برای ارتباط دهی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اشاره و اظهار امیدواری کرد که با تغییر وضعیت و تأمین امکانات موجود بتوان روستاهای زیر ۲۰ خانوار را هم تحت پوشش قرار داد.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی ۴۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار را در طرح اتصال به شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت پر سرعت را در برنامه مصوب خود گنجانده که ۳۳۳ روستا ابلاغ شده و سهم شهرستان تقریباً ۶۵ روستاست.

وی با بیان اینکه برای این روستاها تأمین اعتبار شده و در برخی موارد نیازمند تأمین تجهیزات هستیم، گفت: ارتقا ۱۹ سایت همراه اول، نصب پنج ریپیتر و راه اندازی ۲۰ سایت ایرانسل تا پایان سال از اقدامات دیگر ما در شهرستان میانه خواهد بود که از ابتدای سال جاری نیز شاهد بهره‌برداری از ۶ طرح بودیم.

فرزاد در ادامه اولویت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات خواند و افزود: بعد از اتمام این اقدام شاهد پرداخت بیشتر در زمینه تلفن ثابت خواهیم بود

وی کهنگی شبکه مخابرات بویژه بافت فرسوده کابل‌های مسی را سبب عدم کیفیت در اینترنت خواند و افزود: باید با کمک اپراتورها و مخابرات استان دغدغه ضرورت اینترنت با سرعت و کیفیت در میانه حل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین سهم اتصال روستاهای شهرستان به شبکه ملی را ایرانسل عهده دار خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم ۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان در اسرع وقت از خدمات مورد نظر بهره مند شوند.

فرزاد با اشاره به اینکه ۸۸ درصد جاده‌های روستایی استان دارای پوشش تلفن همراه مطلوب هستند، افزود: مشکل ۱۸ درصد مابقی نیز در عدم دسترسی به تجهیزات و دکل‌ها و عدم انتقال برق به مناطق مورد نظر است که نیازمند هزینه و وقت بوده و امیدواریم با هماهنگی‌های به عمل آمده با نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم این مطالبه برحق مردم را برآورده کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: در صورت تأمین تجهیزات و امکانات بلافاصله اقدام برای اتصال ۳۳۳ روستا به شبکه ملی آغاز و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این جلسه با اشاره به حجم انبوه متقاضیان تلفن ثابت در شهر میانه گفت: اداره مخابرات این شهرستان در بیش از ۱۱ نقطه از شهر میانه با مشکل در ارائه خط تلفن ثابت مواجه است.

مسعود سعادتی با اشاره به تعهد مخابرات و شرکت ارتباطات و فن آوری استان جهت بهره مندی برخی از روستاهای شهرستان و پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه روستایی تا پایان سال جاری، خواستار انجام این تعهدات با اولویت و ارائه زمانبندی شد.

وی با بیان اینکه در راه‌های اصلی و روستایی شهرستان شاهد پوشش ضعیف یا نبود آنتن دهی همراه هستیم، بر ضرورت تقویت و توسعه شبکه تاکید کرد و خواستار توسعه تلفن ثابت شهری و روستایی با اولویت بندی طبق نیاز شهرستان در زمانبندی مشخص شد.

فرماندار میانه اجرای فیبر نوری پایانه و حمل و نقل جاده‌ای میانه جهت استفاده بهینه از دوربین‌های نظارتی موجود در سطح شهر را یکی دیگر از مطالبات خواند.

وی در پایان با اشاره بر اینکه به دلیل نبود پوشش تلفن همراه در برخی جاده‌های میانه در هنگام وقوع حوادث، اطلاع رسانی سریع اتفاق نیفتاده و زمان طلایی در بحران از بین می‌رود، گفت: محور میانه- تبریز؛ میانه- فیروزآباد، میانه- سرچم و میانه- میاندوآب، نیازمند تقویت و توسعه شبکه تلفن همراه است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز یکی از خواسته‌های اصلی مردم روستاها را تلفن همراه و اینترنت ثابت عنوان کرد و گفت: با توجه به مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت در روستاها رفع این نیازها ضرورت بیشتری می‌یابد.

مهدی اسماعیلی بر تقویت اداره مخابرات شهرستان در راستای پاسخگویی به مطالبات بر حق مردم تاکید کرد.

دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم خواستار بهبود وضعیت آنتن دهی همراه در محورهای مواصلاتی شهرستان شده و نبود خط تلفن در برخی محلات میانه را از دیگر مشکلات برشمرد.

مرتضی حسینی بر ضرورت ارتقای شبکه ۲G به ۴G تاکید کرد و گفت: قطع تلفن ثابت با کمترین بدهی از سوی مخابرات نیز سبب دغدغه شده که باید چاره اندیشی شده و سقف آن جهت قطع تلفن تغییر یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا