یازدهم مردادماه؛ آخرین مهلت تعیین جایگزین مرتعدار متوفی در آذربایجان شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: یازدهم مردادماه سال جاری آخرین مهلت تعیین جایگزین مرتعدار متوفی در استان است.

به گزارش ارک خبر،سیروس داودی در این خصوص گفت: به استناد بند ۴۸ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرائی بهره‌برداری از مراتع کشور، اگر دارنده پروانه چرای دام فوت کند، ظرف مدت دو سال از زمان فوت، همسر و فرزندان متوفی که ساکن محل یا عضو نظام عشایر و یا به صورت مستمر به حرفه دامداری مشغول باشند، مکلف هستند تا صرفا یک نفر از بین خود برا انتقال پروانه به وی انتخاب کنند.

وی افزود: در تبصره یک این بند آمده است، اگر همسر و فرزندان مرتعدار متوفی تا تاریخ ابلاغ این شیوه نامه، نسبت به اجرای این بند اقدام نکرده باشند، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مکلف است در صورت عدم احراز سایر شرایط، ابطال مجوز مرتعدار متوفی ظرف مدت دو سال پس از ابلاغ این شیوه نامه نسبت به اجرای قطعی این بند اقدام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: با توجه به این‌که تاریخ ابلاغ شیوه نامه یازدهم مردادماه ۱۳۹۹ بوده، لذا تا پایان یازدهم مردادماه ۱۴۰۱ این فرصت به اتمام می‌رسد و پس از این تاریخ کلیه مجوزهای مرتعداران متوفی باطل خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا