قانون مبارزه با مواد مخدر به‌روزرسانی شود

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و خطر شیوع مواد روانگردان مواجه هستیم، اصلاح و به‌روزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی ضروری است.

به گزارش ارک خبر، امیر رنجبر سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موضوع مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان بحران چهارم در جهان شناخته شده و براساس ارزیابی های جهانی میزان تقاضا بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال در ۱۴ سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد است که در استان آذربایجان شرقی ۱.۲۲ درصد بوده و در رتبه ۲۸ کشوری قرار گرفته ایم.
رنجبر با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: در سال گذشته بیش از هفت تن کشفیات انواع مواد مخدر در استان داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.
وی با بیان اینکه تمامی پاتوق های معتادان متجاهر در سطح استان شناسایی و جمع آوری شده است، اظهار داشت: در مرکز نگهداری ماده ۱۶ تبریز ۵۰۰ نفر نگهداری می شود که همگی آنها در بدو ورود غربالگری و با اخذ دستور از دستگاه قضایی تحت درمان قرار می گیرند.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در مرکز ماده ۱۶ تبریز علاوه بر درمان معتادان موضوع آموزش و اشتغال زایی آنان در راستای کاهش آسیب و توانمندسازی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کارگاههای اشتغال زایی در حوزه های مختلف مصنوعات فلزی، قالی بافی، کفاشی، فرغون سازی و خیاطی در این مرکز فعال است که افراد پس از بهبود نیز می توانند در این کارگاه ها مشغول به کار شوند.
رنجبر از شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر روستایی و شهری در استان خبر داد و گفت: طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر در راستای مداخلات کاهش آسیب، پیشگیری، فرهنگی، مراقبتی، حمایتی و صیانتی انجام می شود.
وی گفت: با صدور مجوز بهره براری از سوی کمیته کشوری مرکز ماده ۱۶ بانوان شمالغرب کشور در تبریز با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ معتاد متجاهر و دو سالن بهبودی آماده افتتاح است.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد:  در سال گذشته ۷۲ هزار و ۳۳۵ نفر معتاد در مراکز ماده ۱۵ استان و ۵۵ هزار نفر نیز در مراکز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی نیروهای انتظامی، سازمان اطلاعات سپاه عاشورا و اداره کل اطلاعات استان، گفت: در زمینه قاچاق بین الملل در سال گذشته موفق به کشف و ضبط ۱.۵ تن هرویین در استان شدیم که به مقصد اروپا بارگیری شده بود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا