بازارچه شهرک اندیشه یکشنبه افتتاح خواهد شد / ایجاد سالانه ده بازارچه استاندارد

عضو شورای شهر تبریز گفت: بازارچه شهرک اندیشه در چند بخش غرفه های میوه 230 متر مربع – پروتئین، گوشت و مرغ 120 متر مربع – سردخانه – اتاق مدیریت – انباری و سرویس بهداشتی آماده افتتاح و بهره برداری است، برای این بازارچه 800 میلیون از بودجه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تکمیل شده و یکشنبه 5 تیر ماه افتتاح و به شهروندان تقدیم خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،”پرویز هادی” در گفتگو با نصر با اشاره به لزوم ایجاد بازارچه های محلی، گفت: بازارهای دوره ای و محلی از قدیمی ترین نهادهای سنتی هستند که در گذر زمان تحول یافته و شکل کنونی خود را یافته اند، در این بازارها مشاغل مختلف در غرفه ها به صورت پیوسته و متصل به یکدیگر فضایی ایجاد می‌کردند که در آن خریدار می‌توانست اجناس مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت تهیه کند، در کلانشهر تبریز قبلا تمامی بازارچه ها بدون نظارت کافی و برنامه ریزی صحیح فعالیت میکردند که متاسفانه به دلیل نبود برنامه دقیق این بازارچه ها روز به روز از بین رفته و تقریبا به حالت نیمه تعطیل افتادند.
وی با تاکید برا اینکه باید در بازارچه های محلی تبریز اصلاح رویه لازم و تغییر ساختار صورت بگیرد، توضیح داد: نباید قیمت بازارچه های محلی که شهرداری ایجاد کرده است با دیگر بازارچه ها یکسان باشند، بازارچه محلی زمانی میتواند موفق باشد که با کیفیت ترین محصولات، امکانات رفاهی و تسهیل رفت و آمد شهروندان و از همه مهمتر قیمتی پایین تر از بازار را عرضه نماید.
هادی گفت: نظارت بر بازاچه ها یکی از اصلی ترین مسائلی بوده که در سال های گذشته متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و تمام تلاش ما در کمیسیون این است که بتوانیم این موضوع نیز بعنوان یکی از اهداف اصلی بازاچه ها تسریع و حل خواهد شد؛ این نوید را به شهروندان میدهیم که نرخ بازاچه های محلی در مقایسه با سایر مراکز عرضه میوه ارزانتر خواهد شد و در آن صورت می‌توان شاهد رونق توسعه بازارچه ها بود.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریزبا اشاره به اینکه باید نظارت بیشتری در اداره بازارچه ها اعمال شود، گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در این کمیسیون ساماندهی و فعال کردن اصولی بازارچه های محلی طبق استاندارد های تعریف شده بود، در تمامی بازارچه ها اتاق مخصوص ناظر حقوقی، سردخانه، انبار، سرویس های بهداشتی و نمازخانه از مهمترین مسائلی است که باید ایجاد شده و در کنار همه آنها خواسته شهروندان تامین و با قیمت پایین تر فراهم شود.
وی در ادامه به ۴ مورد از بازارچه هایی که در طول سه ماه اخیر اقدامات لازم برای بهره برداری از آنها صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دامی و مایحتاج عمومی در ابتدای اتوبان پاسداران در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با ۲۸ باب مغازه، ۲ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه آماده افتتاح و بهره برداری است.
وی در رابطه با بازارچه پاسداران گفت: متاسفانه قبلا شهرداری منطقه چهار کلانشهر تبریز با علم به اینکه این بازارچه معارض داشته صورت وضعیت تحویل امضا کرده بود، هم اکنون سازمان میادین این بازارچه را بصورت امانی با هزینه ۲ میلیارد تومان تکمیل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این بازارچه یک پرونده قضایی دارد که با اداره حقوقی شهرداری جهت رفع سریع موضوع هماهنگی های لازم صورت گرفته و بزودی مسئله معارض در این بازارچه حل خواهد شد.
وی اضافه کرد: بازارچه محلی شهرک مرزداران یکی دیگر از بازارچه های استاندارد است که با همکاری سازمان میادین و شهرداری منطقه ۵ تبریز با مساحت ۸۸۰ متر مربع در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: این بازارچه مدت زمان زیادی است که راکد مانده و متاسفانه عزمی برای تکمیل و بهره برداری آن نبود.
هادی گفت: سقف این بازارچه در روز های اخیر تکمیل و دیواره های آن ناقص است، این بازارچه در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم پس از رفع مشکلات مالی توسط شهرداری منطقه ۵ بزودی آماده افتتاح و بهره برداری باشیم.
عضو شورای شهر تبریز از افتتاح بازارچه محلی شهرک اندیشه خبر داد و گفت: بازارچه محلی شهرک اندیشه متاسفانه وضعیت نابسامانی داشت که پس از بررسی های لازم خوشبختانه با تلاش همکاران سازمان میادین و کارشناسان کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری اکنون بعنوان یکی از بازارچه های مدرن با رعایت استاندارد های لازم و با امکانات و سازه های موجودی که در سازمان میادین از قبل بوده در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع جهت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، پروتئین، گوشت و مرغ، توسط واحد فنی و عمرانی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در شهرک اندیشه در حال احداث می باشد.
وی ادامه داد: بازارچه شهرک اندیشه در چند بخش غرفه های میوه ۲۳۰ متر مربع – پروتئین، گوشت و مرغ ۱۲۰ متر مربع – سردخانه – اتاق مدیریت – انباری و سرویس بهداشتی
آماده افتتاح و بهره برداری است، برای این بازارچه ۸۰۰ میلیون از بودجه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تکمیل شده و یکشنبه ۵ تیر ماه افتتاح و به شهروندان تقدیم خواهد شد.
وی اضافه کرد: بازارچه انقلاب یکی دیگر از بازارچه های کلانشهر تبریز است، این بازارچه بدلیل عدم نظارت در سال های گذشته وضعیت نامطلوبی داشت که بعد از بررسی های لازم و بازدید کارشناسان به بهره بردار مجموعه اخطاریه و تذکر مطابق با قوانین و آئین نامه انضباطی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری صادر شد، خوشبختانه بعد از اخطاریه سازمان وضعیت بازارچه انقلاب به حد مطلوب رسیده و هم اکنون آماده بهره برداری است.
هادی در پایان با عذرخواهی از شهروندان، افزود: امیدواریم با ادامه این روند تا پایان سال در هر منطقه یک بازارچه جدید با رعایت استاندارد های لازم ایجاد کنیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا