چیزی به اسم «پیش ثبت نام» در کنکور نداریم/پاسخنامه سفید به کسی نمی‌دهیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رصد داوطلبان گفت: اگر کسی است با قصد و غرض در آزمون شرکت نماید وی را شناسایی می‌کنیم. ما داوطلب واقعی را هم می‌شناسیم. بعضا افرادی که دقیقه ۹۰ در کنکور شرکت می‌کنند قصد و غرضی دارند اما به طور یقین امنیت آزمون امسال بالا است و پاسخنامه سفید در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم.

به گزارش ارک خبر،

دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه کنکور ۱۴۰۱در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جزئیاتی از روند برگزاری و صدور کارت این آزمون ارائه داد و گفت: به طور کلی تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در کنکور امسال ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روزهای آینده نیز داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت خود را دریافت کنند. کارت کنکور سراسری برای تمام افراد بر مبنای فرم ثبت نام داوطلب صادر شده است. هر داوطلب در فرم ثبت نام یک انتخاب را بیشتر انجام نداده است و امکان ندارد در این زمینه مشکلی بوجود بیاید.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: بنابراین امکان ندارد که کسی فرم ثبت نام خود را تکمیل کرده باشد و کارت اعتباری خریداری کرده باشد و در سیستم ثبت نام کرده باشد، اما نتوانیم برای فرد کارت آزمون صادر کنیم چرا که سیستم ماشینی است و هر داوطلب خودش ثبت نام می کند.

به گفته وی، ممکن است فردی بگوید ثبت نام در کنکور را تا آخر انجام نداده است که از این بابت مسئولیتی متوجه سازمان سنجش نیست. به هر داوطلب اکیدا گفته شده که حتما ثبت نام باید تا آخر انجام شود و کد رهگیری دریافت شود. هر داوطلبی که کد رهگیری دارد و به عدم صدور کارت معترض است، سازمان سنجش آموزش کشور به موضوع اعتراض وی رسیدگی می‌کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه چیزی به اسم «پیش ثبت نام» در کنکور نداریم، افزود: هر داوطلب باید ثبت نام را کامل انجام داده و کد رهگیری دریافت می‌کرده است و اگر ثبت نامی به اتمام نرسیده، اصولا ثبت نام انجام نشده است. بعد از پایان ثبت نام به داوطلب پیامک داده شده که با کد رهگیری مربوط به هر فرد ثبت نام انجام شده و ۹۲ هزار داوطلب بعد از پیامک های سازمان سنجش، متقاضی تغییر وضعیت بودند که این موضوع اصلاح شد. حدود ۵۰ نفر از این تعداد در روزهای گذشته به سازمان سنجش مراجعه و اعلام کرده‌اند که ما متوجه نشده‌ایم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون سراسری امسال به صورت ویژه امنیتی برگزار می شود چرا که سال گذشته فضای آزمون فضای خوبی نبود اما امسال پاسخنامه سفید به کسی داده نمی‌شود.

به گفته پورعباس، سازمان سنجش آموزش کشور، در پنج نوبت اعلام کرده است که داوطلب لازم است مغایرت های فرم ثبت نام خود را تصحیح کند، به نوعی حجت را بر داوطلبان تمام کردیم. داوطلبی که داوطلب واقعی باشد روز اول به ثبت نام خود حساس می شود. طبیعی است که برخی از این افراد داوطلبان واقعی نیستند که اکنون اظهار نارضایتی می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نگرانی برخی داوطلبان غیر واقعی است. این گروه با قصد و غرض به جلسه کنکور می آیند. ممکن است چهار نفر ادعای واقعی داشته باشند اما ۱۰ نفر از داوطلبان غیرواقعی پشت این افراد پنهان می شوند تا در سیستم نفوذ کنند و از فضای موجود و عدم کنترل لازم سوء استفاده کنند و وارد جلسه کنکور شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سازمان تمامی داوطلبان را رصد می‌کند و اگر کسی با قصد و غرض در آزمون شرکت نماید شناسایی می‌شود و داوطلب واقعی را هم می شناسیم.بعضا افرادی که دقیقه ۹۰ می آیند قصد و غرضی دارند. بنابراین امسال قید موکد داشتیم که دفترچه ها و پاسخنامه ها ماشینی و شخصی سازی شوند و آزمون با امنیت بالا برگزار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا