هفته آینده از گرمای هوا کاسته می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام ماندگاری هوای گرم در سطح کشور تا پایان هفته، گفت: دمای هوا هفته آینده کاهش دارد و از شدت گرما کاسته می‌شود.

به گزارش ارک خبر،«فریبا گودرزی» درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز (چهارشنبه) در استان‌های خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی، شمال شرق سیستان‌وبلوچستان و غرب خوزستان تداوم گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: همزمان تداوم هوای گرم را برای همه مناطق کشور به‌جز نوار شمالی خواهیم داشت، اما از روز شنبه برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان رگبار پراکنده و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم که همراه با کاهش دما خواهد بود.
گودرزی بیان‌داشت: در جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان اردبیل و سواحل دریای خزر نیز بارش خواهند داشت که همراه با وزش باد شمالی خواهد بود و این شرایط سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.
وی ادامه‌داد: در همین مدت دریای خزر مواج و متلاطم است و نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش دمای نسبی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.
گودرزی خاطرنشان کرد: امروز و فردا در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد پدیده غالب خواهد بود که روزهای شنبه و یکشنبه این وزش باد تقویت و سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: آسمان امروز تهران صاف است، عصر امروز وزش باد را شاهد خواهیم بود و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک نیز وجود دارد.
وی بیان‌داشت: بیشینه دمای پایتخت در روز جاری به ۴۱ و کمینه دما فردا به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد و تهران در هفته آینده خنک خواهد شد.
به گفته گودرزی، دمای تهران در تابستان امسال به طور کلی تا یک درجه بیشتر از حد نرمال است، میزان بارش سه ماه آینده تهران نیز کمتر از نرمال و متوسط دمای هوا بین نیم تا یک درجه سلسیوس بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا