طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش توانمندسازی و سیاست های اجتماع محور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار، گفت: سیاست‌های صرفا حاکمیتی در این زمینه رافع مشکلات نیست.

به گزارش ارک خبر،محمد اسداللهی در دومین جلسه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان، اظهار کرد: خوشبختانه با تاکید مقام معظم رهبری، وزارت کشور برخی اقدامات گره گشا را در این زمینه انجام داده؛ از جمله ایجاد دفاتر تسهیل گری در پهنه شمال تبریز که جمعیت ۸۰ هزار نفری  را تحت پوشش قرار داده است.
وی با بیان این‌که چهار دستگاه متولی این طرح یعنی کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمعیت هلال احمر با وزارت کشور تفاهم نامه طرح مذکور را امضا کرده‌اند، گفت: سایر دستگاه‌های اجرایی به فراخور نیاز از جمله شهرداری‌ها موظف به همکاری با اجرای مطلوب این طرح در استان‌ها شده‌اند.
اسداللهی شفافیت در پهنه بندی محلات تعیین شده برای این طرح را به منظور بهبود عملکرد و عدم موازی کاری لازم برشمرد و افزود: در این راستا و برای برنامه ریزی بهتر، دستگاه‌های متولی نیازمندی‌های محلات تحت پوشش را استخراج و به همراه برآورد اعتبار مورد نیاز به استانداری اعلام کنند تا با انعکاس به مبادی ذیربط در تخصیص بودجه مورد نیاز اقدام اساسی انجام گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شوراها در راستای ارتقای عملکرد دستگاه‌های متولی، گفت: تعدد طرح‌ها در حوزه توانمندسازی و توسعه محلات کم برخوردار، انرژی زیادی از متولیان امر می‌گیرد و موازی کاری نتیجه امر را آن چنان که باید به دست نمی‌دهد. لیکن ناگزیر باید با هماهنگی، هم اندیشی و هم افزایی بتوان تا حدود زیادی از موازی کاری و هدررفت منابع جلوگیری کرد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا