مراقب باشید؛ کرونا با شیب آرامی روبه افزایش است

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از روند آهسته‌ افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی روزهای اخیر خبر داد و از این موضوع به عنوان یک هشدار یاد کرد.

به گزارش ارک خبر،سیمین خیاط‌ زاده در خصوص وضعیت کرونایی کشور اظهار کرد: طی روزهای اخیر اعلام شده است که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی روبه افزایش بوده و سویه‌ی جدیدی از امیکرون شروع به انتشار کرده است که در تعداد موارد ابتلا و فوتی تاثیر گذاشته و افزایش یافته‌اند.
وی ادامه داد: پس از انتشار این ویروس در این کشورها، به دلیل رفت و آمدها و وجود شرایط خاص، در ماه‌های آتی نیز وارد منطقه و کشور ما شده و تعداد موارد ابتلا و بستری افزایش می‌یابد.
وی افزود: همچنان به طور کامل ویروس کرونا تمام نشده است و اتمام آن باید توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شود که نه تنها اعلام نشده بلکه تذکر هم داده شده است که ویروس همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن را فراموش نکنید.
خیاط زاده خاطرنشان کرد: در کشور ما هم در هفته‌های اخیر با روند آهسته‌ و افزایشی موارد ابتلا روبرو هستیم که اگر موارد بستری افزایش یابد، شروع موج جدید را اطلاع خواهیم داد اما متاسفانه مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند؛ در فضاهای بسته باید از ماسک استفاده کنند و افراد علامت‌دار نیز موظف هستند در جمع حاضر نشوند.
وی در ادامه یادآور شد: به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا، مجبور هستیم تا دُز یادآور را تکرار کنیم؛ برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال دُز یادآور نیاز نیست و تنها دو دُز واکسن تزریق می‌شود، گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دو دُز کافی است مگر اینکه بیماری خاص زمینه‌ای داشته باشند تا دُز یادآور تزریق شود و در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز دُز سوم تزریق شده است و اگر شش ماه از تزریق دُز سوم سپری شده باشد و بیماری زمینه‌ای هم داشته باشند، دُز چهارم تزریق می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان و گروه پزشکی و افراد بالای ۶۰ سال در هر شرایطی باید دُز چهارم را تزریق کنند به‌ویژه در شرایط کنونی که این ویروس چندان افزایش نیافته، بهترین زمان تزریق است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا