تشکیل دوهزار و ۷۴۴فقره پرونده برای متخلفان صنفی در آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سه ماه اول امسال دو هزار و ۷۴۴ فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۱۱۵ هزار ریال برای متخلفان تشکیل شد.

به گزارش ارک خبر،سعید معبودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جریمه ۶۰ میلیارد ریالی یک واحد عمده فروش به دلیل عرضه خارج از شبکه ۱۲۸ هزار و ۷۴۰ پاکت سیمان صوفیان اظهار کرد: بعد از تشکیل پرونده، جمع بندی مستندات و پس از طی مراحل قانونی، با صدور رأی قطعی، این واحد صنفی متخلف به میزان ۶۰ میلیارد ریال جریمه شد.
وی همچنین از جریمه ۶۴۱ میلیون ریالی یک واحد عمده فروشی به دلیل عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تقلب در محصولات برنج ایرانی خبر داد و گفت: به منظور تشدید اقدامات نظارتی از سوی بازرسان این سازمان، برای این واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: مراتب پس از جمع بندی مستندات و طی مراحل قانونی رسیدگی و منجر به صدور رأی قطعی و جریمه عدم درج قیمت به میزان ۱۳ میلیون ریال، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۴۰ میلیون ریال و تقلب در کسب ۵۸۸ میلیون ریال در حق دولت شد.
معبودی تاکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت تمام دستگاه‌های نظارتی استان در حال پیگیری بوده و با متخلفان به شدت وفق قوانین برخورد می‌شود.
وی از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی احتکار، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور را از طریق سامانه این سازمان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا