بقاع شاخص متبرکه استان اصفهان میزبان مراسم روز عرفه/ امکان برگزاری نماز عید قربان در همه امامزادگان را داریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛
بقاع شاخص متبرکه استان اصفهان میزبان مراسم روز عرفه/ امکان برگزاری نماز عید قربان در همه امامزادگان را داریم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بقاع شاخص استان اصفهان میزبان برگزاری مراسم روز عرفه است.
به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام محمدحسین بلک ضمن تبریک پیشاپیش عید قربان و گرامی داشت روز عرفه ضمن تبریک این عید بزرگ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویدادها در جهان اسلام و اعیاد بزرگ، عید قربان است که در تقویم مذهبی و معنوی ما مسلمانان مناسک و اعمالی دارد به ویژه اینکه به پیروی از حضرت ابراهیم (ع) که مظهر و جلوه ایثار و گذشت است، قربانی دادن در راه خداوند است.
وی افزود: از این رو یکی از اعمال موکد عید قربان، قربانی دادن و گذشت ایثار است که نتایج آن کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
مدیرکل اقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی، اقتصادی و معیشتی را در عید قربان شاهد هستیم، افزود: البته باید توجه داشت که محوریت روز عید قربان در مناسک حج ابراهیمی تجلی می ‌یابد که البته در سرزمین عرفات امروز زائران بیت الله الحرام اجتماع دارند ودر کشور ایران فردا روز عرفه است.
وی با بیان اینکه روز عرفه نیز مظهر آگاهی داشتن و آگاهی بخشی است و ایجاد پیوند عمیق با پروردگار متعال دارد، اضافه کرد: کسانی که در این ایام در سرزمین عرفات حضور ندارند، نگاه و سمت و جهت آنها به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) است چرا که زائران امام حسین (ع) در روز عرفه در واقع از ثوابی معادل ثواب شرکت کنندگان در عرفات برخوردار هستند.
حجت الاسلام بلک ادامه داد: افرادی که امکان حضور در عرفات و حرم مطهر امام حسین(ع) را ندارند به نشانه عشق و ارادت خود در روز عرفه در جوار امامزادگان اعمال روز عرفه را به جا می آورند.
وی تصریح کرد: همه امامزادگان شاخص و به ویژه امامزادگان شاخص میزبان برگزاری مراسم روز عرفه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بقاع متبرکه نیز آماده برگزاری نماز روز عید قربان بر اساس اعلام ستاد برگزاری نماز خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا