استقبال خوب داروسازان از طرح دارویار/ برخی داروها ارزان شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروسازان استقبال خوبی از اجرای طرح دارویار که ۲۳ تیر به دستور ریاست جمهوری اجرایی شد، دارند و در واقع در این طرح برخی از داروها با پوشش بیمه‌ای برای مصرف کننده ارزان‌تر شد.

به گزارش ارک خبر،بهرام عین اللهی در همایش ملی لاله های سپید که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: طرح دارویار توسط جوانان دانشمند و جهادی از چند ماه پیش شروع و برنامه ریزی شد و شاهد فعالیت شبانه روزی بودیم، این طرح دقیق و کارآمد بسیاری از دغدغه ها در مورد قیمت دارو را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح هیچ دارویی گران نشد و برخی داروها با پوشش بیمه ای ارزان‌تر نیز شد، ادامه داد: خدمت به مردم بویژه محرومان از اهداف مهم جامعه پزشکی است و سندیکای داروسازان و صنعتگران خدمات ارزنده ای انجام می دهند تا علاوه بر تولید داخلی و  رفع نیازهای کشور جزو صادرات کنندگان دارو هم باشیم .
وی تصریح کرد: امکانات و افراد جهادی زیادی داریم و باید شرایطی ایجاد شود که همه درصحنه خدمت وارد شوند و مردم مطمئن باشند راه مدافعان سلامت را همچنان ادامه می دهیم.
عین اللهی با تاکید براینکه مردم ولی نعمتان ما هستند  و همواره آماده خدمتگزاری به مردم هستیم، گفت: نیروهای جهادی بیش از گذشته به کمک مردم در مناطق محروم بروند و عقب افتادگی و مشکلات را حل کنند.
به گفته وزیر بهداشت منافع مالی و مادی جایگزین ارزش ها و افتخارات جهادی مدافعان سلامت نیست و امیدواریم روزی برسد وقتی بیماری به مرکز درمانی مراجعه می کند دردش بیماری باشد به دنبال تامین مخارج نباشد، کمک می کنیم این امر تحقق یابد.

ایجاد بنیاد مدافعان سلامت 
عین اللهی از ایجاد بنیاد مدافعان سلامت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت:خاطرات و یاد مدافعان سلامت در قالب یک بنیاد ایجاد شده  تا رشادت‌های آنها فراموش نشود.
وی افزود: تاریخ رو ما می سازیم که چیزی جز سرنوشت و عملکرد ما نیست ، یادمان نمی رود در تاریخ قبل وضعیت ناهنجاری داشتیم نوکری ابرقدرت ها به دست امام خمینی متحول شد کشور مستقل شد و حماسه های زیادی در این تاریخ نهفته است .
عین اللهی ادامه داد: در همین تاریخ کشور یک پدیده برجسته به نام ایثار و شهادت است که در هر دوره تبلور داشته و در واقع شهادت نوری هست که دسیسه های دشمن را خنثی می کند آنهایی که در دنیا برنامه ریز هستند غافل از این بودند که قدرت مردم نقشه های شوم آنها را خنثی می کند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شهید گوهر گرانقدری است که باید  قدر آن را دانست و همیشه نام شهدا را بر زبان داشته باشیم و هر کوچه و محل باید مزین  به نام شهدا باشد.
به گفته وی، نام شهید برای ما فراموش شدنی نیست و باید الگوی ما و جوانان باشد تمام مراکز بهداشتی و درمانی را مزین به نام شهدای سلامت می کنیم و در این زمینه به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده و ایجاد موسسه شهدای سلامت گامی برای تحقق این موضوع است.
وزیر بهداشت افزود: در بهداری دفاع مقدس خیلی کار شد ولی ثبت و ضبط نشد موسسه ای با همکاری خانواده های مدافع سلامت که شامل مجموعه خاطرات عکس شهدای مدافع سلامت بوده و باید در این زمینه  سریال‌ و  فیلم های متعدد  تهیه شود، نسل جوان نیاز به این مطالب دارند .

در کشور ما هیچ بیمار کرونایی روی زمین نماند
وی اظهار داشت: کشورهای پیشرفته جهان در مقابله با کرونا مردود شدند در کشور ما هیچ بیمار کرونایی روی زمین نماند و به آنها در مراکز درمانی رسیدگی شد.
وزیر بهداشت گفت: ابرقدرت ها در این برهه از تاریخ مثل هیتلر عمل کردند و ما را تحریم کردند در ژنو گفتید دارو و غذا تحریم نیست و شما ما را تحریم کردید، اما دانشمندان ما افتخار آفرینی کردند ۶ نوع واکسن پیشرفته تولید شد و ۱۵۱میلیون دز واکسن تزریق شد ، به کشور ما هیچ گونه امکاناتی ندادند، شهدای مدافع سلامت تا آخرین نفس در رابطه با درمان بیماران کار کردند.
وی افزود: قبل از همه گیری کرونا، بیگانگان سعی داشتند  جامعه پزشکی را از بطن جامعه جدا کنند  در حالیکه در دنیا ممتاز هستیم جامعه سلامت از  انسانهای پول دوست و غیره جدا هستند و خالصانه خدمت می کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۰۰ نفر مدافع سلامت شهید شدند و این رسالت و درخشش جامعه پزشکی را نشان می دهد.
تفاهم نامه تاسیس موسسه فرهنگی روایت شهدای مدافع سلامت مابین وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه  همایش ملی لاله های سپید منعقد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا