با کمبود جدی نیروی انسانی و تجهیزات مواجهیم

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: با کمبود جدی در نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت محیط زیست استان مواجه هستیم.

به گزارش ارک خبر،داود قاسم زاده روز جمعه در بازدید از پاسگاه های محیط بانی منطقه حفاظت شده سهند در شهرستان اسکو از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات ساختمانی، خودرویی و پرسنلی این منطقه پرداخت.
وی گفت: استخدام های قطره چکانی جبران کننده مشکلات پرسنلی محیط زیست و خصوصا نیروهای اجرایی و محیط بانی  نبوده، به طوری که در هنگام مواجه با حوادث محیط زیستی  مردم و سازمان های مردم نهاد به  نگهداری از محیط زیست و یاری رساندن به محیط بان‌ها فعال هستند و در  این مواقع کمبود محیط بان را جبران می‌کنند، اما با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی و لزوم جذب نیروهای متخصص بایستی حتما راهکارهای اساسی اعمال شود.
وی با اشاره به چالش‌هایی که یگان حفاظت محیط زیست با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، افزود : تامین اعتبار کافی و لازم برای تجهیز یگان حفاظت در کنار تکمیل پرسنل آن می‌تواند مشکلات یگان حفاظت را در حد زیادی مرتفع کند.
قاسم زاده گفت : یکی از اولین خواسته‌های ما رسیدن به ظرفیت کامل چارت تشکیلاتی مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که اگر این اتفاق رخ دهد بخش اعظمی از کمبود و کاستی ما  در سطح استان برطرف می‌شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا