* حرف درمانی زیاد شده

کار برد حرف درمانی بتدریج زیادتر می شود. وقتی مسئولین کشوری در خلا پول جای اقدامات عملی را با وعده پر می کنند، مسئولین منطقه ای و شهری نیز لزوما از این شیوه کم هزینه تبلیغاتی استفاده می نمایند.
تاثیر حرف درمانی، به مهارت بیانی گوینده و خوبی وعده ها و نحوه متقاعد کردن مخاطبین بستگی دارد.
حرف درمانی نوعی رفتار مدیریتی است که به دوران های بحران متعلق بوده و برای پوشاندن مشکلات و کاهش صدمات آسیب های اداری و اجتماعی بکار می رود و نوعی شبه درمان بیماری های اجتماعی تلقی می شود.

* وقتی دزدی رایج می شود

وقتی رفتاری در جوامع رایج می شود، استفاده از آن رفتار بلایل مختلف همه گیر می گردد.
بر اساس این ویژگی، سؤ استفاده مالی و اختلاس از بودجه ها و سؤ استفاده از اعتبارات ملی احیا دریاچه ارومیه هم اتفاق افتاده و موضوع، در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده و قرار است، برای بررسی تخلفات ذیربط مورد تحقیق و تفحص رسمی قرار گیرد.
گویا متخلفین اداری و مالی و اختلاس گران بودجه احیا دریاچه ارومیه ، بعلت شناخت راه های آشکار و پنهان سؤ استفاده و اختلاس، نوعی هوشمند و بذلیل بی توجهی به خطرات ناشی از این نوع تخلفات بی رحم نیز هستند.
اگر اختلاس از بودجه احیا دریاچه ارومیه محرز شود، لازم است، مسئولین مربوطه، هنگام تعیین تنبیهات متخلفین ، علاوه بر جرایم اداری و مالی، تخلفات اخلاقی ارتکابی را هم مورد توجه قرار دهند.

* برجام قابل احیا است

همه طرف های مذاکرات احیا برجام، به مفید بودن احیا برجام معترفند. جالب است که هیج طرفی از طولانی شدن زمان مذاکرات و قطع و وصل مکرر برنامه جلسات آن نیز ناراحت نمی شوند.
گویا اطاله زمان مذاکرات نوعی آتش بس موقت نیز محسوب می شود. احتمالا هزینه زیاد اتمی شدن ایران به ذائقه بعضی ها خوش هم می آید. اگر لغو تحریم ها هم اتفاق بیفتد، احتمالا تعلیق مذاکرات نوعی صلح مسلح بین اعضا گروه تلقی و سالها بطول خواهد انجامید.

شعر
شعر یالان
یالان دوزدن دادلی اولوب گئت گئده
قاچیب دادی دوزون بوگون گؤر نئجه
یالان ایله ایشی گئچیر هامی نین
اوشاق بؤیوک قوجا ایله قاری نین
دوز تاپیلمیر ائلین ایچره دوغردان
سئچیلمیری دئمک دوزلر اوغرو دان
دوزون سایی آزالیب دیر اؤلکه ده
یالانچیلار دوز گؤرونور بلکه ده
تولامادیر یالانچی نین ایش گوجو
خراب اولور یالانچیلا یئر اوزو
دوزلر گرگ ایش باشینا گله لر
یالانلاری یئر اوزوندن سیله لر
یئری جنت، یارالدیب دیر، تانریمیز
دوزلوک اولسا، داهی قالماز، آغریمیز
۱۴٠۱/۵/۳

دکمه بازگشت به بالا