بیمه‌شدگان با اجرای طرح دارویاری، نباید با افزایش قیمت دارو مواجه شوند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح دارویاری گفت: در راستای اجرای این طرح، هیچگونه افزایشی در قیمت دارو برای بیمه شدگان صورت نگرفته و افزایش قیمت متوجه ایشان نیست.

به گزارش ارک خبر،فریده جعفری در حاشیه هفتمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی افزود: همزمان با ابلاغ تغییر سیاست‌های ارزی دارو و ملزومات پزشکی در ۲۳ تیر ماه سالجاری، بیمه سلامت نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه قانونی خود اقدام کرده است.
وی اظهار کرد: در راستای تغییر سیاست‌های ارزی دارو و ملزومات پزشکی، جابجایی اصولی از ابتدای زنجیره تولید دارو به انتهای زنجیره یعنی سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده و با اجرای طرح دارویاری، بیمه‌شدگان با هیچگونه افزایش قیمت دارو نباید مواجه شوند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: از ۲۳ تیرماه بیمه سلامت بازدیدهای میدانی خود را از تمام داروخانه‌های طرف قرارداد سطح استان بصورت تشدید یافته انجام داده و این نظارت‌ها متمرکز بر آموزش، اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی به داروخانه‌ها بود و نیز بیمه‌شدگان که هیچگونه افزایش قیمت را نداشته باشند.
وی یادآور شد: تغییر سیاست‌های ارزی دارو در راستای این بوده که بیمه‌شدگان بایستی قبل از تهیه دارو نسبت به تهیه نسخه الکترونیکی و در صورت قطع سامانه نسخه کاغذی پزشک بایستی اقدام کنند.
جعفری گفت: در همین راستا سیاست بیمه سلامت، تعمیم پوشش همگانی به کلیه آحاد جامعه فاقد بیمه است بطوریکه از شش میلیون نفر بیمه شده کشور که جز سه دهک پایین جامعه بوده و بصورت رایگان بیمه شدند ۲۰۰ هزار نفر مربوط به استان آذربایجان‌غربی است و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر (بیمه شده و تبعی) در این استان از بیمه سلامت همگانی رایگان استفاده می‌کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، اعتمادسازی و اطلاع‌رسانی داروخانه‌ها بود بطوریکه تمام هزینه‌های افزایش دارو از طریق سازمان ‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد و این اعتماد سازی تضمینی برای اجرای بهتر طرح دارویاری است.
محمد دلیرراد اضافه کرد: مردم استان هرگونه انتقاد، شکایات، اعلام کمبودهای دارویی و همچنین اطلاعات مورد نیاز را می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ (سامانه دارو و سموم) دریافت کنند که این سامانه قبلا از هشت صبح تا هشت شب آماده پاسخگویی به مردم بوده و با اخذ تدابیر ویژه به زودی به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم خواهد بود.
وی ضمن تاکید به هدف اجرای طرح دارویاری ابراز امیدواری کرد: امید است با همکاری و مشارکت سازمان‌های ذیربط، سازمان‌های بیمه‌گر و داروخانه‌ها طرح دارویاری بطور کامل در کشور و بویژه در استان آذربایجان‌غربی اجرا شود و مردم از مزایای طرح بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا