سند تحول دولت مردمی فضای جامعه را برای مطالبه‌گری تهییج می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: سند تحول دولت مردمی فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را برای مطالبه‌گری تهییج می‌کند.

به گزارش ارک خبر،محمد فرشکاران پیش از ظهر امروز در سمینار تبیین سند تحول دولت مردمی «دولت سیزدهم» اظهار کرد: این سند می‌خواهد با احاطه کامل بر همه علوم در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگوها و الگوواره ها را درک و مشکلات را احصاء کند تا متغیرها را کنار هم چیده و مدل‌ مشخصی از توسعه ارائه دهد.
وی افزود: در دهه های گذشته اسناد مختلفی تدوین شده و از بابت قوانین بالادستی، سیاست‌های نظام و قوانین توسعه‌ای کمبودی وجود ندارد؛ در واقع ابزار کار کاملا مهیا است اما در اینکه چرا توسعه اتفاق نمی افتد باید عمیقا تامل شود.
فرشکاران تصریح کرد: با لحاظ تمام متغیرها و موانع و دام‌هایی که در مسیر توسعه پایدار کشور وجود دارد، یکی از ارکان مهم این توسعه بعد از قوانین و مقررات، اجرا است که در حیطه قوه مجریه به مفهوم دولت قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: دستیابی به اهداف توسعه مورد نظر سند تحول دولت مردمی به مفهوم خوداتکائی و خودکفایی منوط به اجرای صحیح و با زمان بندی مشخص بندهای این سند و تعریف دقیق نقش دولت در اجرای امور و مدار تحولات است.
وی توضیح داد: وقتی بحث‌هایی مثل شفافیت، عدالت و ارائه خدمت صادقانه را در برابر فساد مطرح می‌کنیم، موضوعاتی مثل فعالیت‌های دانش بنیانی، مطالبه گری و امکان رصد خدمات دولتی توسط مردم بیش از همه خودنمایی می‌کند و جامعه خود بخود در مسیر تحول قرار می‌گیرد.
این مسوول اذعان داشت: تبیین اصولی موضوع، خروج از فضای روندی و پاسخگو بودن متغیرهایی هستند که کمک می‌کنند اقتصاد و فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه به سمت مطالبه گری تهییج شود.
فرشکاران بر ضرورت خروج از بخشی نگری ‌ها و ورود به فضای کلان نگری و تامین منافع عامه مردم جامعه با تبعیت از الگوها و مبانی مدیریتی مشخص در سند تحول مردمی دولت تاکید و اضافه کرد: دستگاه ها موضوع سند را در راستای تحقق اهداف عالی استان و خروج از حالت روندی موجود گذشته به دقت مورد بررسی قرار دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: اعتمادسازی به مفهوم اجرای درست فرایندهای کاری و قوانین و مقررات است که در سایه این اجرای درست و ارائه گزارش شفاف رضایت مردم جلب و رفاه عامه تامین می‌شود.
وی همچنین بر خردورزی در ارائه مدل های کلان توسعه ای استان تاکید و تصریح کرد: اگر دنبال برنامه‌های مدون، مشخص و هم افزا نباشیم، دچار تسلسل‌های زمانی و مشکلات عدیده خواهیم شد.
لازم به ذکر است، در این سمینار که مدیران و کارشناسان دستگاه‎های اجرایی استان حضور داشتند حسن عدالتی، مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی به تبیین و تشریح سند تحول دولت مردمی «دولت سزدهم» پرداخت.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا