۹۰ درصد فرم‌های هدایت تحصیلی دانش آموزان آماده شده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد فرم‌های هدایت تحصیلی آماده شده است و ثبت نام دانش آموزان تا پایان مرداد باید پایان یابد.

به گزارش ارک خبر،اصغر باقرزاده در گفت و گو درباره فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: هدایت تحصیلی مانند سال‌های گذشته با فرآیند مشاوران در مدارس از ماه‌های گذشته آغاز شده است، مشاوران موظف هستند که دانش‌آموزان را انجام آزمون رغبت و توانایی هدایت کنند.
وی افزود: دانش آموزان در سامانه مشخص، پس از انجام آزمون نظر معلم و اولیا را نسبت به دانش آموز دریافت می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت با بیان اینکه آزمون و دریافت نظرات پیش از صدور کارنامه‌های آموزشی انجام شده است، ادامه داد: در زمان صدور کارنامه آموزشی، ما با یک وقفه‌ای برای صدور فرم‌های هدایت تحصیلی مواجه شدیم که با همت فناوری این وقفه کوتاه شد.
باقرزاده عنوان کرد: تقریبا از  اوایل مرداد مدارس و مناطق نمرات دانش آموزان کلاس هشتم را کامل کرده بودند، همچنین فرم‌های هدایت تحصیلی هم صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: یک وظیفه مضاعف هم در ایام تابستان و تعطیلات کاری به عهده مشاوران گذاشته شد که مشاوران با مراجعه به مدرسه و بررسی فرم‌های هدایت تحصیلی، برای هر دانش‌آموز حدود یک ربع  زمان اختصاص دهند تا نتایج آزمون رغبت و توانایی و نظر معلم و اولیا و دانش آموز را دریافت و در نهایت دانش‌آموز را به سمت توانایی او هدایت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد فرم‌های هدایت تحصیلی آماده شده است، ثبت نام ها براساس دستور وزیر تا پایان مرداد باید پایان یابد مگر تعداد اندکی که ثبت نام آنها کامل نشده و نیاز به آزمون مجدد دارند، این فرآیند در شهریور ماه صورت می گیرد.
هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا