نحوه اخذ مالیات در کشور شفاف شود

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اخذ مالیات بر اساس رویکرد ممیز محوری پیش رفته‌ که شفاف نیست و باید در این بخش تجدید نظر شود.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام نصرالله پژمان فر درباره نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در نشست امروز موضوع مالیات و روش‌های اخذ مالیات مطرح شد. چرا که در اخذ مالیات بر اساس رویکرد ممیز محوری پیش رفته‌ایم و  بخش قابل توجهی از مسیر مالیاتی کشور شفاف نیست تا نتوانیم آن چیزی که واقع شده را پیگیری کنیم.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرار مالیاتی در برخی مجموعه‌ها افزود: در سال گذشته ۴۰ درصد مالیات از بنگاه‌های بزرگ کشور مانند شرکت‌های فولاد و پتروشیمی‌ها اخذ شده، ۱۰ درصد مالیات مربوط به مالیات حقوق بوده و ۶ درصد مالیات شامل مالیات مشاغل است که نسبت به برخی مشاغل حساسیت وجود دارد. زیرا اعداد و ارقامی که اعلام کردند، قابل دفاع نبود و باید اصلاح شود.
وی درباه دیپلماسی اقتصادی به عنوان موضوع دیگر نشست عنوان کرد: مجلس در تلاش است تا بر اساس مصوبات خود، پیام پویایی اقتصاد کشور را به دنیا ارسال کند و در تعامل با کشورهای همسایه این موضوع را دولت نشان داده است.
نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی کشورهای همسایه در ایران  در یک سال گذشته، گفت: رقم تحقق ۴.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور بسیار قابل توجه است. هرچند انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود، این میزان روبه رشد باشد.
پژمانفر خاطرنشان کرد: بنابر گزارشی که وزارت اقتصاد و امور مالیاتی ارایه داد، در سال گذشته میانگین دریافت مالیات از یک طلافروشی۶.۷ میلیون تومان و از هر آهن فروشی ۱۲.۲ میلیون تومان بوده است که این مسئله با توجه به شناختی که از این اصناف داریم، قابل تامل بوده و باید در خصوص آنها تجدید نظر شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا