طرح دو فوریت طرح استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست بررسی طرح استفساریه ای که به پرداخت حداقل حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به جانبازان و آزادگان فاقد شغل باز می گشت به صورت دو فوریتی موافقت کردند.

به گزارش ارک خبر،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه)، تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح استفساریه بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ به صورت دو فوریت را بررسی کرده و در نهایت با ۱۷۶ رای موافق با این درخواست موافقت کردند.
محسن زنگنه به عنوان نماینده متقاضیان بررسی این طرح به صورت دو فوریت، بیان کرد: بر اساس بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع  جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. علی رغم اینکه مجلس در سال جاری حداقل حقوق برای کارکنان دولت را پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده است، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید حداقل حقوق جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل را دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده و با تعدیل صورت گرفته اکنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می کند. نکته قابل توجه این است که بر اساس مذاکرات در تلفیق و در صحن مجلس منظور قانون گذار پرداخت حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به این قشر است. اکنون این استفساریه ارائه شده است تا بر منظور قانون گذار تاکید و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید حداقل حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به این قشر باتوجه به مشکلات معیشتی پرداخت شود.
در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح استفساریه به صورت دو فوریت موافقت کردند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا