خرید تضمینی گندم در هشترود از مرز ۵۲ هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از خرید ۵۲ هزار و ۳۸۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان تا ۱۰ شهریورماه خبر داد و گفت: خرید گندم در سال جاری از اواسط تیر شروع شد و تا آخر ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش ارک خبر،مجید احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو افزود: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان در چهار واحد سیلویی و سه مرکز تعاون روستایی خریداری می‌شود و افزایش حجم گندم خریداری‌شده قابل پیش‌بینی است.
وی با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده تا ۱۰ شهریورماه بیش از ۶۰۲ میلیارد تومان است، ادامه داد: امسال حجم خرید تضمینی گندم شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۱.۵ برابر رشد داشته است.
به گفته وی هشترود در میزان خرید تضمینی و تولید گندم رتبه اول آذربایجان‌شرقی را داراست و بر همین اساس نیز از آن به عنوان انبار غله استان یاد می‌شود.
اقتصاد هشترود بر مبنای فعالیت‌های کشاورزی استوار است و در این شهرستان سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است.
این شهرستان با وسعت یکهزار و ۹۹۰ کیلومترمربع، در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان‌آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا