جزئیات فعالیت و اختیارات گشت‌های ویژه پلیس/ توسعه گشت‌ها در سراسر کشور

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به آغاز فعالیت گشت‌های ویژه پلیس برای مقابله با مجرمان خشن گفت: از امروز اقدامات گشت‌های ویژه پلیس برای مقابله با جرائم خشن آغاز خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،سردار قاسم رضایی در مراسم آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس که صبح امروز در ستاد مرکزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: در آستانه اربعین امام حسین (ع) با راه آن حضرت، شهدا و کسانی که در این راه جان دادند تجدید پیمان می‌کنیم. همچنین در جایگاه سرباز ولایت به پیشگاه ولی امر مسلمین عرض ادب می‌کنیم.
وی ادامه داد: به ملت ایران می‌گویم که فرماندهی انتظامی تکیه‌گاه مردم و مقابله‌کننده جدی با هنجارشکنان است. در این مجموعه روحیه و منش انقلابی شعله‌ور است. این مجموعه مدافع و پاسدار ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب است. این درفش مجموعه انتظامی است. شعار من یک انقلابی‌ام پرچم برافراشته شده این سازمان مقدس است.
رضایی اظهار کرد: امروز پیام جدی به هنجارشکنان داده شد. مجموعه انتظامی در کنار دستگاه‌های دیگر با نگاه و اقدام انقلابی در مقابل هرفردی که بخواهد در مسیر انقلاب و انقلابی قرار بگیرد می‌ایستد. همچنان که در گذشته این سازمان این اقدام را بر خود فرض می‌داند، الان آن را تشدید خواهد کرد. جوانان انقلابی با اعتقاد و بصیرت بالا مقابله با هر هنجارشکنی را جزو ویژه ماموریت خود قرار می‌دهند.

برخورد با هر منکری که آرامش جامعه را بر هم بزند
جانشین فرمانده فراجا ادامه داد: امروز برای جوانان ما هنجارشکنان امروز با برهم‌زنندگان امنیت در سال‌های اول انقلاب تفاوتی ندارند و جوانان با همان روحیه با آن‌ها مقابله خواهند کرد. اگر یک مظلوم و یک فرد در شهر حرکت می‌کند و فردی خواسته یا ناخواسته هنجارشکنی می‌کند، از امروز باید آن را متوقف کند. هر منکری که آرامش جامعه را به هم می‌زند با آن برخورد خواهد شد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اختیارات این گشت‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه‌ به آموزش‌ها و اختیارات، این افراد می‌توانند بر اساس اختیارات قانونی هنجارشکن را در صحنه ادب کنند.
پرچم این سازمان مقدس اقتدار و مهربانی است؛ با مردم مهربان هستیم اما کسی که حقوق شهروندی را رعایت نکند و بخواهد آرامش جامعه را به هم بزند خط قرمز گشت‌های ویژه را رد کرده است. این لباس بر ما حرام است اگر بخواهیم در قبال این تخلفات بی‌تفاوت باشیم.
رضایی تاکید کرد: به امید خدا در جای جای کشور چنین یگان‌هایی تشکیل خواهند شد.
یگان‌هایی که شبانه‌روز نمی‌شناسند و ملت ایران را دوست دارند. هنجارشکنی که برگردد و پشیمان شود را نیز دوست دارند. زورگیری، سرقت مسلحانه، خفتگیری، کیف‌قاپی و هر چیزی که برای مردم رعب و وحشت درست کند و مردم را آزرده خاطر کند، خط قرمز گشت‌هاست. این تجدید پیمان با رزمندگان دفاع مقدس است که در اوایل انقلاب نیز با متجاوزین بعثی و گروه‌هایی مانند منافقین مقابله می‌کردند.
وی گفت: خوشبختانه مجموعه قضایی نیز با مجموعه انتظامی هماهنگ است و این خواست ملت و برابر حقوق شهروندی است. حال معاندین و بدخواهان هر برداشتی کنند بر ما تاثیری نخواهد داشت. از امروز فعالیت این گشت‌ها در تهران بزرگ و مناطق هدف اجرا خواهد شد. هشدار من به متخلفان این است که برگردید چرا که خشم مردم در بازوهای این یگان است.‌ ایران اسلامی یکپارچه انقلابی است و بر محور دین مبین اسلام و دین مهربانی و بندگی خدا استوار است.ما نیز بازوان و پاسداران این انقلاب هستیم.
نمی‌شود آسایش مردم توسط یک عده قلیل به هم زده شود و ما بی‌تفاوت باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی انجام شده، مردم از اقدام پلیس برای محافظت از حقوق شهروندی راضی هستند و نمره بالایی به فرزندان انقلابی این سازمان می‌دهند. پیام مجموعه انتظامی به متخلفان رسیده و آن‌ها یا برگشته‌اند و پشیمان شده‌اند یا در سوراخ موش‌ها خواهند بود. امیدواریم در نشست‌های بعدی ملت ایران به شما خداقوت بگویند. این نگاه یگان انقلابی ماست.
رضایی در ادامه گفت: انشالله در مراحل بعدی نیز این طرح‌ها در شهرهای دیگر نیز اجرا خواهد شد و در صورت ضرورت بدون فوت وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا