اشتغال آفرینی زندانیان، مهمترین راه در حمایت از خانواده آن‌ها است

مدیرکل سازمان زندان‌های آذربایجان شرقی، اشتغال آفرینی زندانیان را مهمترین راه برای حمایت از خانواده‌های زندانیان برشمرد.

به گزارش ارک خبر،محمد جوادی، روز دوشنبه، ۲۱ شهریورماه، در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی سازمان زندان‌ها در شهرستان اهر، گفت: اشتغال آفرینی در بین مددجویان گامی مهم در حمایت از خانواده زندانیان است که در این راستا از برنامه‌های مهم تحولی قوه‌ قضائیه و سازمان زندان ها اشتغال، آموزش و توانمند سازی مددجویان برای کاهش آسیب‌های پنهان اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در این رابطه مراجع قانون گذار دو موضوع معافیت مالیاتی صفر درصد کارآفرینان در زندان‌ها یا خارج از زندان برای مددجویان و همچنین اعطای تسهیلات بانکی بلند مدت با بهره کم برای کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند در زندان‌ها، واحدهای تولیدی برای اشتغال مددجویان احداث کنند تصویب و پیش بینی کرده است.
جوادی گفت: در این طرح مددجویان مراکز اصلاح و تربیتی با اشتغال در واحدهای تولیدی، ۵۰ درصد درآمد خود را به خانواده‌های خود اختصاص خواهند داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر نیز در این جلسه بر ضرورت احداث واحدهای تولیدی در داخل زندان با کمک معادن منطقه تاکید کرد.
علی فاضلی اولویت اصلی از احداث واحدهای تولیدی در داخل زندان را اشتغال زندانیان در دوران گذران محکومیت برشمرد و افزود: در این راستا زندانیان علاوه بر اشتغال و مهارت آموزی در این واحدهای تولیدی درآمدی هم برای خانواده‌ خواهند داشت.
وی در ادامه گفت: با وجود جلسات مختلف با مدیران معادن مناطق خصوصا مجتمع معدن مس سونگون در رابطه با ایجاد کارگاه‌های تولیدی در داخل زندان، متاسفانه به دلیل تغییرات مدیریتی این معادن عملا این امر بی نتیجه باقی مانده است و امیدواریم در مدیریت جدید معادن، همکاری در راستای احداث واحدهای تولیدی داخل زندان اهر در اولویت برنامه‌ای مدیران معادن باشد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا