بارش باران و کاهش دما در جنوب شرق و شمال کشور

بر اساس هشدار زرد سازمان هواشناسی مناطقی ار جنوب شرق و شمال کشور امروز تا جمعه با باران، باد شدید و رعدو برق همراه است که در برخی ساعت‌ها موجب بالاآمدن آب رودخانه‌ها خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی در جنوب شرق کشور خبر داد که تا روز جمعه ادامه دارد.
بر این اساس برای این مناطق بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق بویژه ارتفاعات با رعد و برق مواجه هستیم.
امروز چهارشنبه در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان و فردا پنج‌شنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نوار شرقی و شمال آذربایجان شرقی این شرایط پیش بینی می‌شود.
روز جمعه نیز در شرق گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی این وضعیت حاکم است.
سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد نسبت به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت توصیه هایی را اعلام کرده است.
همچنین از اواخر وقت چهارشنبه با ورود سامانه جدید سرعت بادها تا ۲۰ نات خواهد رسید و سبب تلاطم و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر تا ۱.۷ متر در سواحل میشود.از اواخر وقت پنجشنبه از شدت باد کاسته می شود اما تلاطم همچنان تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا