گسترش همکاری ایران و سازمان کنفرانس توسعه و تجارت

خبرگزاری ارک – در دیدار اعضای سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل(آنکتاد) با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن بررسی نقش و جایگاه ایران در اقتصاد منطقه‌ای و جهان بر گسترش تعاملات برای ارتقای سطح شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی در این دیدار با ارائه گزارشی از حمایت‌های دولت تدبیر و امید از شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان گفت: از زمان تاسیس صندوق تاکنون تعداد 585 شرکت با مبلغ دو هزار و 450 میلیارد ریال مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته­‌اند.

سلطانی پیش بینی کرد: این مبلغ تا پایان امسال به پنج هزار میلیارد ریال افزایش یابد. این مبلغ غیر از مبالغی است که صرف مشارکت و نیز خرید دفاتر­ کاری و ایجاد صندوق‌های سرمایه­گذاری خطرپذیر می‌­شود.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی از هر زمینه‌ای برای رشد و بالندگی اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر این شرکت‌ها در منطقه و جهان استقبال می‌کند و آشنایی اعضای سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل با صندوق نوآوری و شکوفایی که در راستای سیاست‌های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به این امر باشد.

در این دیدار «آنگل گنزالز سانز»، نماینده این سازمان ضمن اظهار شگفتی از توانایی­‌های شرکت­های دانش بنیان ایرانی با تایید عملکرد تخصصی صندوق نوآوری و شکوفایی آن را نمونه‌ای موفق برای کشورهای در حال توسعه عنوان کرد.

سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) از ارکان مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و در زمینه پایش وضعیت رشد کشورها در حوزه علم، فناوری، نوآوری و ارائه گزارش‌های دوره‌ای فعالیت می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا