افزایش ۲ میلیارد لیتری ظرفیت سالانه تولید بنزین در کشور

مدیرعامل شرکت بهین پالایش نفت قشم با اشاره به احداث پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ای میعانات گازی در جزیره قشم تا ۳ سال آینده، گفت: با احداث این پالایشگاه روزانه ۶ میلیون لیتر و در سال ۲ میلیارد لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش ارک خبر، هزار تنی نیز در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
موسوی ادامه داد: از زمان بهره‌برداری اسکله ۳۵ هزار تنی تا کنون ۴۰۰ هزار تن بار تخلیه شده و ۱۲۰ هزار تن بارگیری محصولات تولید پالایشگاه نیز انجام شده است و در مجموع ۳۰ فروند کشتی در این اسکله خدمات گرفته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد اسکله ۷۰ هزار تنی در هرمزگان منحصر به فرد است و در سال‌های آتی می‌تواند خدمات مفیدی در بخش دریایی و بندری ارائه کند، گفت: از نظر حجم تخلیه و بارگیری، بندر قشم اکنون جزو بنادر هفت‌گانه سازمان بنادر قرار دارد. پروژه اسکله حرا با نهایی شدن فاز دوم و بهره‌برداری اسکله ۷۰ هزار تنی قدم بزرگی را در پروژه بندری در کشور خواهد داشت.
موسوی افزود: این شرکت با هدف سرمایه‌گذاری به منظور واردات و صادرات خوراک و محصول مجموعه پالایشگاه‌های در حال احداث و نیز در چارچوب نیاز فعالیت‌های سایت نفتی منطقه شمال جزیره قشم و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان منطقه آزاد قشم در مهرماه ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد.
«محمد علی جیوار» مدیر عامل شرکت تجهیز و توسعه صنایع هنگام قشم نیز در این رابطه با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۶ جهت انجام فعالیت‌های زیر در جزیره قشم تاسیس شد در شمال جزیره قشم قرار دارد، گفت: سه پست اسکله است و اکنون در پست اول کشتی‌های ۳۵ هزار بشکه‌ای می‌توانند پهلوگیری کنند و پست دوم تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ساخت این اسکله را ۷۶ میلیون یورو دانست و ادامه داد: پست سه به بهره‌برداری رسیده  و دو پست دیگر نیز به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد.

عمل به مسوولیت‌های اجتماعی با هدف بهبود سطح زندگی
آموزش همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی توسعه پایدار در جوامع بشری شناخته می‌شود و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه انرژی با تمرکز بر توسعه پایدار به عنوان یکی از ارزش‌های سازمانی خود، سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش را از دغدغه‌های اصلی خود در حوزه اجتماعی قرار داده است.
«رامتین نائب ولی» رئیس مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به اینکه مدرسه پاسارگاد روستای زینبی قشم در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت امروز به بهره‌برداری رسید، گفت: از سال ۹۸ اقدامات پایه‌ای را انجام داده بودیم اما نگاه اجرایی و عملیاتی نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نگاه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی تغییر کرده، افزود: مهم‌ترین پروژه در این زمینه احداث مدرسه پاسارگاد قشم در روستای زینبی قشم است که در بازه زمانی ۵ماهه ساخته شد که رکورد ویژه‌ای است.
نائب ولی ادامه داد: کیفیت ساخت این مدرسه نیز که جزو مدارس هوشمند هرمزگان است مورد توجه بوده و نگاه صرفاً زیرساختی نیست. همچنین اقدامات دیگری مانند تجهیز کتابخانه انجام دادیم.
وی تاکید کرد: این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت (ساخت مدرسه) و تأمین سخت‌افزارهای نوآورانه آموزشی، قدم فراتر نهاده و آموزش‌های تخصصی برای توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در حوزه آموزش‌وپرورش را به‌عنوان یک هدف متعالی در پرورش استعدادهای درخشان ایران برنامه‌ریزی کرده است.
رئیس مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد گفت: از این رو با همکاری یک مجتمع آموزشی و معلمین نخبه و مجرب آن مجموعه، دوره‌های تخصصی در جهت بهبود کیفیت آموزش، ایجاد محیط مناسب و نخبه‌پرور، حفظ انگیزه ادامه تحصیل و تخصص‌گرایی در حوزه آموزش را برای تمامی معلمین جزیره قشم در دوره‌های مربوطه و در محل مدرسه پاسارگاد روستای زینبی قشم برگزار کرده و امیدوار است تا سهمی هرچند کوچک در رشد و شکوفایی فرزندان این مرزوبوم ایفا کند.
وی به کاشت پنج هزار اصله نهال در جنگل حرا قشم نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار اصله نهال دیگر نیز قرار است کاشته شود.
نائب ولی تاکید کرد: تلاش کرده این خدماتی را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ارائه دهیم که در بهبود سطح زندگی و افزایش کیفیت موثر باشد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا