احتمالا بعد از شفاف‌سازی پرونده مهسا امینی برخی شیوه‌ها را اصلاح کنیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید ابعاد پرونده مهسا امینی روشن شود اینجا احتمال دارد که ما برخی از شیوه‌ها و روش‌ها را اصلاح کنیم.

به گزارش ارک خبر،به نقل از شرق احمد راستینه، عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص حوادث اخیر و اعتراضات نسبت به نحوه برخورد پلیس در مساله گشت‌های امنیت اخلاقی، گفت: در همه کشورها اقتدار پلیس حفظ می‌شود و من خیلی متاسفم برای جریاناتی که با هر بهانه‌ای اقتدار پلیس را زیر سوال می‌برد. امکان دارد یک جایی در روشی نقد و اشکالی باشد که آن روش و فرآیند باید اصلاح شود، اما اینکه کلیت اقتدار پلیس را کسی زیرسوال ببرد، خدمت به کشور نیست.

 

بخش هایی از گفت و گوی راستینه را در ادامه می خوانید:

نکته دیگر اینکه یک اتفاقی رخ داده و خانواده‌ای داغدار شده است، ما از صمیم قلب به خانواده امینی تسلیت عرض می‌کنیم و ما هم از آنجا که ایشان فرزند ملت است از این حادثه به شدت متاثریم، اما اینکه عوامل شکل گیری این مساله چه بوده است این نیازمند بررسی دقیق است.

بالاخره ما انقلابی کردیم که ۴۳ سال از آن گذشته و در این نظام دستگاه‌های قانونی وجود دارد، پرونده را بررسی کرده و ابعاد آن را تبیین می‌کنند. امکان دارد صرفا یک فوت بر اثر فشارهای روحی و روانی باشد یا براساس یک حادثه‌ای باشد که آن باید در پرونده مشخص شود و قضاوت پیش از صدور احکام قضایی صرفا موج سواری بر یک فضای ناسالم مجازی است.

متاسفانه عده‌ای عادت کرده‌اند بر این موج‌سواری حضور داشته باشند و طبیعتا افرادی که یک روز لیدرهای آن‌ها، ندا آقاسطان را کلیدرمز آشوب خود قرار دادند، امروز تلاش می‌کنند مهسا امینی را کلیدرمز آشوب قرار دهند. همه باید مراقبت کنند، به جرأت عرض می‌کنم امروز متاسفانه یک جریانی اسم زن را به عنوان رمز آشوب‌های خود قرار داده‌اند و طبیعتا هیچ‌گاه آن‌ها به دنبال کرامت و حقوق زن نبوده‌اند حتی تجربه گذشته نشان داده است که آن‌ها در بزنگاه‌های مختلف کرامت و حقوق زن را زیرسوال برده‌اند.

آن روزی که میترا استاد به دست آن لیدر جریان مشخص سیاسی به قتل رسید و قتلش احراز شد، آخرین کاری که کردند این بود که حرمت و کرامت زن را زیر سوال بردند و به او نسبت‌های ناروا دادند.

من به جریان‌های سیاسی به کما رفته توصیه می‌کنم که سرنوشت لیدرهای سیاسی خود را یکبار دیگر مورد توجه قرار دهند و از دستگاه قضایی همانطور که رئیس قوه قضاییه تاکید کردند ما هم می‌خواهیم که ابعاد دقیق این پرونده شفاف بیان شود.

درمورد اتفاقی که برای خانم امینی رخ داد به نحوی بود که بخش‌های زیادی از جریان انقلابی، مذهبی و دلسوزان نظام را نیز متاثر کرد، هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست، ما واقعا ناراحتیم که یک فرزند ایران اینگونه از دنیا رفت و سبب ناراحتی و تالم شد.

باید ابعاد پرونده روشن شود اینجا احتمال دارد که ما برخی از شیوه‌ها و روش‌ها را اصلاح کنیم. اما این زمانی است که ما دقیقا بدانیم چه اتفاقی رخ داده است، وقتی شما نمی‌دانید که اتفاق چه بوده و براساس نادانسته‌ها قضاوت می‌کنید؛ این همان نقطه مجهولی است که یک جریان سیاسی هنوز مسیر و ابعاد پرونده مشخص نشده حکم صادر کرده، قضاوت کرده، اتهام زده، به نظام دروغ بسته است، خب نظام نباید با این‌ها مسامحه کند.

اصل موضوع که اشاره کردم هم سبب ناراحتی و تالم شد، هم امکان دارد بعد از اعلام نتیجه پرونده ناگزیر به سمت اصلاح فرآیندها و برخی از روش ها حرکت کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا